تابلو بورس: تلاش نافرجام برای مثبت شدن

اگرچه برای ساعتی روند کلی شاخص بورس مثبت بود، اما تلاش برای سبز پوش شدن تابلو بورس بی‌نتیجه ماند و در نهایت، امروز نیز به مانند روز گذشته روند نزولی شاخص کل ادامه داشت.

کد خبر: ۸۲۸۰۰
۱۳:۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: بازار بورس در روز آخر کاری هفته جاری، تمام سعی خود را برای تغییر روند روز‌های اخیر و حرکت شاخص کل و شاخص هم‌وزن به سمت روند مثبت کرد، اما سبز پوش بودن تابلو معاملات تنها یک ساعت دوام داشت و مجدداً صف‌های متعدد فروش شکل گرفت و بازار بورس، امروز هم در شرایطی بسته شد که روند تغییرات شاخص کل منفی بود.
در پایان ساعت کاری بازار بورس امروز، ۶ اسفند، شاخص کل بورس پس از افت ۵۹۱۵ واحدی (۰/۴۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۲۷ واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰/۴۹ درصدی مواجه شد و بر روی ۳۴۳ هزار و ۳۸۹ قرار گرفت.
آخرین قیمت ۷۲ نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۰۹ نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها امروز بیش از ۵۴۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «بوعلی»، «فملی»، «سیتا»، «امین»، «فولاد»، «شستا» و «ثامید» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «وسپهر»، «رافزا»، «کرمان»، «بگیلان»، «آریا»، «بپیوند» و «شاروم» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
از میان نماد‌های تأثیرگذار، «فملی» و «کچاد» توانستند روند مثبت خود را تا پایان ساعت کاری حفظ کنند، اما دیگر شاخص‌های تأثیرگذار همچون «فارس»، «فولاد»، «شستا»، «شپنا» منفی بودند.
شاخص کل فرابورس نیز با نزول مواجه بود و در پایان ساعت کاری بازار، در ارتفاع ۱۷ هزار و ۱۱۸ ایستاد. تأثیرگذارترین نماد‌های بازار فرابورس طی معاملات امروز عبارت بودند از «میدکو»، «بپارس»، «صبا»، «شگویا»، «شغدیر»، «ذوب» و «دی» که در این بین تنها دو نماد «شگویا» و «شغدیر» توانستند روند مثبتی داشته باشند.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریباً به حدود پنج هزار و۵۷۰ میلیارد تومان رسید.
برچسب ها: بورس اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: