۵۷ عضو گروه طالبان در افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ عضو گروه طالبان در استان‌های قندهار، فاریاب و کاپیسا کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

کد خبر: ۸۲۷۸۱
۱۰:۵۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای نوشت که ۴۲ تن از افراد گروه طالبان در حملات هوایی جنگنده‌های ارتش در استان قندهار کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است: این حملات در شهرستان‌های پنجوایی، میانشین و ارغنداب صورت گرفته که طی آن ۸ عضو دیگر طالبان زخمی و چهار دستگاه موتورسیکلت و مقداری مهمات و سلاح آن‌ها نیز منهدم شده است.

براساس اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان، همچنین هفت عضو گروه طالبان در شهرستان خواجه سبز پوش استان فاریاب طی درگیری با نیرو‌های ارتش کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

۸ تن دیگر از افراد این گروه نیز در استان کاپیسای افغانستان کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته معاون وزارت دفاع افغانستان طی یک نشست در کابل اعلام کرد که در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۸ هزار نفر از اعضای گروه طالبان کشته و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر هم زخمی و حدود ۲ هزار نفر از آن‌ها بازداشت شده اند.

گزارش سازمان ملل متحد از تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۲۰ نیز بیانگر شدت درگیری‌ها در افغانستان می‌باشد که براساس این گزارش بیش از ۸ هزار غیرنظامی در این سال در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند که گروه طالبان مسئول ۶۰ درصد این تلفات خوانده شده است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: