سی سخت آرام است؛ آماده باش هلال احمر برای امداد رسانی بیشتر

۴۷ مصدوم، جست‌وجوی خانه به‌خانه برای امدادرسانی و آغاز بارش برف در دنا از مهمترین خبر‌های زلزله سی سخت است که شب گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد.

کد خبر: ۸۲۳۷۸
۱۴:۴۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
 
دیدار نیوز: ۱۲۱ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۶ روستا در استان اصفهان و ۲۴ هزار نفر متأثر از وقوع زمین لرزه‌ای هستند که شب گذشته در منطقه سی سخت رخ داد و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که تخریب بنا‌ها در شهرستان سی سخت و روستا‌های اطراف بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برآورد شده است.

وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد تیم‌های امداد را برآن داشت تا برای اسکان اضطراری هموطنان متأثر از زمین لرزه علاوه بر تجهیزات امدادی موجود در استان،  ۵۰۰ دستگاه چادر از استان‌های فارس و اصفهان دریافت کنند. در همان ساعات اولیه سه کامیون تجهیزات شامل چادر امدادی و پتو از شهر یاسوج به سی سخت هم ارسال شد؛ و حالا هم سخنگوی جمعیت هلال احمر از آماده باش کامل تیم‌های امدادی در هلال احمر استان‌های خوزستان، بوشهر، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌دهد.

محمدحسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی کلیه محور‌های مواصلاتی استان و آمادگی کامل راهداران خبر داد و گفت: با وجود وقوع زلزله دیشب و بارش باران هیچ مسیری در استان مسدود نیست و تنها چند مورد ریزش داشتیم که با حضور به موقع راهداران اقدام به ریزش برداری شد.

از طرف دیگر اقلام زیستی و غذایی مورد نیاز برای زلزله زدگان در شهرستان سی سخت موجود اس و از همه مهمتر اینکه در خصوص اسکان اضطراری فواصل رعایت و همه پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شده است.
 
 

۳۸۰ واحد مسکونی در شهرستان دنا قابل سکونت نیستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نیز درباره وقوع زلزله در سی سخت به ایسنا گفت: طبق برآورد‌های اولیه تاکنون ۳۸۰ واحد مسکونی در شهرستان دنا قابل سکونت نیستند و باید بازسازی شوند.

حسین جنتی افزود: ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان در شهرستان دنا مستقر شده است و از صبح امروز تا ساعت ۲۴ شب آماده گزارشات مردم جهت اعلام خسارات وارده ناشی از زلزله سی سخت است و حدود ۹۰ ارزیاب در سطح روستا‌های شهرستان و شهرسی سخت در حال ارزیابی خسارات وارده به منازل مسکونی مردم هستند.
 

برپایی دو اردوگاه اسکان اضطراری

محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات از برپایی دو اردوگاه اضطراری و فعالیت ۱۰ تیم ارزیاب در شهر زلزله زده سی سخت خبر داد و گفت: عملیات‌های ارزیابی اولیه و جستجو ونجات از شب گذشته آغاز شده وهم اکنون نیز ادامه دارد که خوشبختانه به غیر از تعدادی مصدوم سرپایی این زلزله تلفات جانی نداشته است، ولی خسارات مالی و فیزیکی زیادی به ابنیه‌ها و ساخت وساز‌ها وارد شده و به همین منظور شهر سی سخت به ده منطقه عملیاتی تفکیک شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: