آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل باز می‌گردد

آمریکا قصد دارد به شورای حقوق بشر سازمان ملل بازگردد، پیشتر دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ آمریکا را از این شورا خارج کرده بود.

کد خبر: ۸۱۷۴۲
۱۱:۴۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر افزود: برخی از مقامات ارشد آمریکایی مطلع از این تصمیم به این خبرگزاری گفته اند، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا و یک دیپلمات عالی رتبه آمریکایی در ژنو سوئیس، قرار است در سال جاری میلادی، ترتیبات الحاق مجدد آمریکا به این شورا را اعلام کنند.

آسوشتیدپرس در ادامه گزارش داد: آمریکا قصد دارد در ابتدا بعنوان عضو غیردائم به این شورا ملحق شود تا در پی آن تقاضای عضویت دائم را در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه دهد.

این درحالی است که کاخ سفید و وزارت امورخارجه آمریکا تاکنون حاضر به اظهارنظر بیشتر دراین زمینه نشده اند؛ بنابراین گزارش، دولت ترامپ با ادعای آنکه شورای حقوق بشر سازمان ملل بر رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد و قطعنامه بر علیه این رژیم صادر کرده و نیز با بهانه انجام اصلاحات در سال ۲۰۱۸ میلادی از این نهاد وابسته به سازمان ملل خارج شد.

آسوشیتدپرس نوشت: هرچند دولت بایدن نیز خواستار انجام برخی از اصلاحات دراین شورا است، اما مقامات دولت بایدن گفته اند که آمریکا خواستار به دست آوردن سه کرسی دائم در این شورا خواهد بود که هم اکنون در اختیار اتریش، دانمارک و ایتالیا است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل که یکی از نهاد‌های سازمان ملل و از ارکان فرعی «مجمع عمومی» ملل متحد به شمار می‌رود، در مجموع دارای ۴۷ کرسی است که از این تعداد ۱۳ کرسی دراختیار کشور‌های آفریقایی، ۱۳ کرسی متعلق به کشور‌های اقیانوسیه و آسیا، ۶ کرسی به دولت‌های اروپای شرقی، ۸ کرسی آمریکای جنوبی و ۷ کرسی نیز در اختیار کشور‌های حوزه اتحادیه اروپا می‌باشد که مقر آن در ژنو سوئیس قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: