لحظه به لحظه با دربی ۹۴؛ آخرین بازی بزرگ قرن

عصر امروز آخرین دربی تهران در قرن رو به پایان، انجام می‌شود و استقلال و پرسپولیس برای بار ۹۴‌ام با هم رقابت خواهند کرد. اخبار لحظه‌ای مربوط به این بازی را اینجا دنبال کنید.

کد خبر: ۷۹۷۷۱
۱۲:۱۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
 
۱۵:۳۵ ـ ترکیب دو تیم برای این بازی اعلام شد. یحیی گل‌محمدی و محمود فکری فهرست بازیکنان خود برای آغاز دربی اعلام کردند.
 
ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی، محمد نادری، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری
 
ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی عبدی و وحید امیری 
 
۱۴:۳۰ ـ اگر شرایط شیوع ویروس کرونا نبود در این ساعت خیل هواداران در حال ورود به ورزشگاه آزادی بودند اما سکوهای خالی همچنان بزرگ‌ترین حسرت این بازی است. با این اوصاف ورزشگاه آزادی با پرچم‌ها و نشان‌های ویژه‌ای از سوی دو باشگاه تزئین شده است. باشگاه استقلال در اقدامی جالب و ابتکاری، تعدادی از عروسک‌های ساخت کودکان مبتلا به سرطان را روی بخشی از صندلی‌های ورزشگاه چیده و به این ترتیب به نیابت از این کودکان، نماینده عروسکی آنها را در مقابل دید بازیکنان قرار داده است.
در عین حال مسئولان مجموعه ورزشی آزادی نیز با رسیدگی به زمین چمن و تجدید خط‌کشی آن، برای برگزاری بازی به بهترین شکل تلاش کرده اند. 
 
 
 
۱۳:۰۰ ـ شاخص آلودگی هوای تهران در این ساعت متوسط 160 را نشان می‌دهد و طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در این عدد هوای تهران ناسالم است. با این حال بازی استقلال و پرسپولیس سر ساعت برگزار خواهد شد. سازمان لیگ فوتبال در هفته‌های اخیر به دلیل حضور پرسپولیس در فیال آسیا، تغییراتی در برنامه بازی‌ها انجام داد و انتقادات زیادی را به جان خرید. برگزاری دربی به همین دلیل امکان نداشت که به زمان دیگری موکول شود. دیروز وزارت بهداشت خواستار تعویق این مسابقه شد ولی سازمان لیگ با این توصیه موافقت نکرد. 
 
۱۲:۰۰ ـ در بین افرادی که امروز در دو تیم بیشترین تجربه حضور در دربی را دارند باید به چند نام اشاره کرد. در تیم استقلال سه فرد پرتجربه در دربی عبارتند از پرویز مظلومی، عبدالصمد مرفاوی و محمود فکری. پرویز مظلومی از دهه 50 در این بازی حضور داشته است. طبق آمار او در بازی مشهور سال 52 نیز نیمکت‌نشین بوده است. با این ترتیب مظلومی حدود 5 دهه یا نیم قرن تجربه این بازی را دارد. مرفاوی نیز از اواخر دهه 60 به عنوان بازیکن وارد این بازی شد و در مقام دستیار و سرمربی نیز دربی را تجربه کرده. محمود فکری نیز با اینکه نخستین رویارویی با پرسپولیس را در مقام سرمربی تجربه می‌کند اما به عنوان بازیکن 18 بازی را تجربه کرده است.
در پرسپولیس نیز باتجربه‌ها روی نیمکت هستند. کریم باقری، افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی قطعا باتجربه‌ترین افراد پرسپولیس در این مسابقه خاص محسوب می‌شوند و در میان بازیکنان نیز سید جلال حسینی رکوردهای خاص خود را در بازی و کاپیتانی دارد.  
 
 
۱۱:۰۰ ـ گمانه‌زنی‌ها در مورد ترکیب دو تیم امروز شدت بیشتری گرفته و تا زمان اعلام رسمی استارت لیست ادامه خواهد یافت. در مورد فهرست احتمالی تیم‌ها باید به این نکته توجه داشت که هر یک از دو مربی به دنبال چه نتیجه‌ای در این بازی هستند. با توجه به امتیاز بالای استقلال و حضور این تیم در رده دوم جدول، به نظر می‌آید محمود فکری بازی را با احتیاط بیشتری نسبت به یحیی گل‌محمدی آغاز کند. به هر حال پرسپولیس بیش از استقلال نیاز به 3 امتیاز این بازی دارد.
تا این لحظه محتمل‌ترین ترکیب برای استقلال به این ترتیب است: رشید مظاهری، موسوی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، محمد نادری، مهدی مهدی پور، وریا غفوری، آرش رضاوند، مسعود ریگی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی. نکته خاص این ترکیب نیز محمد نادری است که با رهایی از محرومیت، به احتمال فراوان انتخاب فکری در دفاع چپ خواهد بود. معمولا بازیکنانی که سابقه حضور در تیم رقیب را دارند در دربی باانگیزه و جنگجوتر هستند.
در مقابل پرسپولیس احتمالا با ترکیب تهاجمی‌تری به میدان خواهد رفت. بیشتر گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که پرسپولیس احتمالا با این ترکیب به میدان برود: حامد لک، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی عبدی و وحید امیری.
 
 
 
۱۰:۴۵ ـ دو تیم برای بازی امروز لباس خاص و متفاوتی را تدارک دیده‌اند. روز گذشته هم کیت پرسپولیس و هم کیت استقلال برای این بازی رونمایی شد. لباس پرسپولیس که شباهت‌هایی به پیراهن آ ث میلان است بر تن سید جلال حسینی رونمایی شد و لباس استقلال با یک ستاره بزرگ بالای هر آستین نیز بر تن وریا غفوری به نمایش درآمد. 
 
 
۱۰:۳۰ـ با توجه به عدم حضور تماشاگران در این مسابقه، داربی 94 با هیجان کمتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود. البته صبح امروز روزنامه‌های کم‌تعداد ورزشی ایران عموما صفحه اول خود را به این بازی اختصاص دادند و تیترهای جذاب و تصویرسازی مرتبط هم دیده می‌شود. 
طبق معمول بازار پیش‌بینی و کری‌خوانی بین رسانه‌های طرفدار هم داغ است و صفحات مجازی هواداری و روزنامه‌های منتسب به دو باشگاه از برد تیمشان نوشته‌اند. با این وصف اعتقاد بسیاری بر این است که این بازی احتمالا با نتیجه مساوی به پایان می‌رسد.
 
۱۰:۰۰ـ ساعت ۱۶:۳۵ دقیقه عصر امروز داربی ۹۴ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. این بازی با قضاوت رضا کرمانشاهی انجام می‌شود، داوری که دیروز رسما از سوی فدراسیون برای این بازی معرفی شد. با اینکه در اخبار آمده که ممکن است به علت فروکش کردن موج کرونا، برخی از اماکن ورزشی دوباره فعالیت خود را آغاز کنند، این بازی هم مثل بقیه بازی‌های لیگ بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. البته بازی برگشت این دو تیم در فصل گذشته نیز بدون تماشاگر بود.

.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: