ممنوعیت‌های جدید تردد برای کنترل آلودگی هوای تهران اعلام شد

استاندار تهران اعلام کرد: از شنبه هفته آتی تا اطلاع بعدی تردد خودرو‌های سنگین شب هنگام، موتور سیکلت‌های فاقد معاینه فنی و خودرو‌های دودزا در تهران ممنوع است.

کد خبر: ۷۸۵۷۵
۱۴:۱۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست کمیته اضطرار آلودگی‌های تهران گفت: بین افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا و آلودگی هوا ارتباط مستقیم و ثابت شده‌ای وجود دارد.
 
وی افزود: اداره کل محیط زیست در کنار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید به طور مستمر وضعیت کیفیت هوا را رصد و اعلام کنند تا بتوان برای مدیریت آن به سرعت دست به کار شد.
 
محسنی بندپی اظهارداشت: از همین رو مصوبات جلسه امروز نشست کمیته اضطرار آلودگی‌های تهران، با توجه به در پیش بودن پایداری هوا از ابتدای هفته آینده شامل ممنوعیت تردد شبانه همه خودرو‌های سنگین و دیزلی، توقف فعالیت همه کارگاه‌های عمرانی تولید شن، ماسه، آسفالت و سیمان و بتن و ورود پلیس راهور برای متوقف سازی تردد خودرو‌های آلاینده و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی می‌شود.
 
 
استاندار تهران گفت: در صورتی که مردم و به خصوص سازمان‌های دولتی و خصوصی به میزان یک تا دو درجه کاهش دما در مصرف گاز مایع صرفه جویی کنند، می‌توانند معادل ۲۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی کنند.
 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: