۴۴۴ کتاب درسی بارکددار شدند+ نحوه دسترسی دانش آموزان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به روند بارکددار شدن کتاب‌های درسی گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بارکد دار شده‌اند و به ضمیمه برنامه درسی ویژه شرایط کووید ۱۹ برای تمام استان ها و مدارس ارسال شده است.

کد خبر: ۷۷۹۲۰
۱۰:۳۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز - حسن ملکی درباره بارکد دار شدن کتابهای درسی توضیح داد و در این باره اظهار کرد: QRکد یک نماد گرافیکی  است که تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و کالاها بر روی محصول خود درج می‌کنند تا کاربر با استفاده از گوشی‌های همراه در کمترین زمان و بدون نیاز به داشتن  دانش فنی خاص بتواند به محتوای مورد نیاز درباره آن کالا یا خدمات دست پیدا کند.

وی افزود: QR Code روشی برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول، توضیحات و... است که حاصل آن یک تصویر است و  این تصویر با استفاده از اکثر گوشی‌های دوربین دار قابل فهم و خواندن است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه QR Code  بر روی کتاب های درسی یا صفحات آن دانش‌آموزان را مستقیم وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و غیره می‌کند گفت: وجود مطالب مکمل در فهم بهتر مطالب کتاب موثر است.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بارکد دار شده اند و به ضمیمه برنامه درسی ویژه شرایط کووید ۱۹ برای تمام استان ها و مدارس ارسال شده است گفت: استان ها و مدارس می‌توانند آنها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند یا دانش‌آموزان از مدارس خود بگیرند و استفاده کنند.

به گفته وی البته برای استفاده از این فرصت لازم است نرم افزار مربوطه بر روی گوشی فرد نصب شود که کار سختی نیست و روش استفاده آن در قالب یک ویدئو در شبکه رشد بارگذاری شده و قابل دریافت است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: