سفارت ایران در تاجیکستان: ترور شهید فخری زاده نقض آشکار حقوق بین الملل است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در بیانیه‌ای تاکید کرد اقدام جنایتکارانه در ترور شهید فخری زاده مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار حقوق بین الملل است.

کد خبر: ۷۶۸۴۸
۱۴:۲۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ متن این بیانیه به این شرح است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان اقدام تروریستی و جنایتکارانه‌ای را که منجر به شهادت دانشمند برجسته و والا مقام، شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از شهروندان عزیز ایرانی شد را قویا محکوم می‌نماید.

بی تردید اینگونه اقدامات جنایتکارانه در ترور یک مقام رسمی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، مصداق کامل و بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار حقوق بین الملل، مخالف منشور ملل متحد و دیگر قوانین و اصول پذیرفته شده بین المللی بوده و انتظار می‌رود جامعه جهانی فارغ از استاندارد‌های دوگانه این اقدام تروریستی وحشیانه را قویا محکوم نمایند.

دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و بانیان و آمران این عمل تروریستی ننگین بدانند که ارتکاب این قبیل جنایت ذره‌ای از عزم و اراده جدی ملت بزرگ ایران در مسیر رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های افتخار نخواهد کاست و تلاش دانشمندان و جوانان ایرانی در جهت کسب پیشرفت‌های بیشتر در تمامی حوزه‌های علمی با قوت و سرعت ادامه خواهد یافت.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: