به استقبال لیگ‌های اروپایی

امشب مصاف جذاب آقای خاص با لمپارد در دربی لندن

امروز در ادامه لیگ‌های برتر اروپایی، دیدار چلسی به دیدار تاتنهام خواهد رفت و بارسلونا بحران زده پذیرای اوساسونا خواهد بود.

کد خبر: ۷۶۷۶۱
۱۲:۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز – بابک مجیدی: امشب در هفته دهم لیگ برتر انگلستان دربی لندن میان دو تیم تاتنهام و چلسی برگزار می‌شود. این دیدار از این حیث اهمیت دارد که فرانک لمپارد شاگرد دهه پیش ژوزه مورینیو حالا در برابر او قرار می‌گیرد.

سوپر فرانکی که از سال ۲۰۱۸ کار مربی‌گری را آغاز کرده بعد از یک سال هدایت دربی کانتی پیشنهاد تیم محبوبش چلسی را قبول کرد و از سال گذشته هدایت این تیم را بر عهده گرفت. از طرفی کمتر کسی است که از کارنامه کاری آقای خاص یعنی ژوزه مورینیو باخبر نباشد. حالا این دو بعد از اختلافات گذشته این بار در هفته دهم لیگ برتر انگلستان مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. در جدول هر دو تیم در وضعیت خوبی قرار دارند چلسی به دنبال پیروزی و صعود به صدر جدول است و تاتنهام هم در تلاش است تا با گرفتن امتیاز کامل بازی دوباره صدر جدول را از لیورپول پس بگیرد.

این بازی امشب ساعت ۸ شب به وقت تهران در ورزشگاه استمفورد بریج برگزار می‌شود. چلسی در ترکیب خود از ادوارد مندی در درون دروازه استفاده می‌کند که از زمان آمدنش به ترکیب چلسی مشکل گل خوردن را حل کرده است. در خط دفاعی هم با آمدن تیاگو سیلوا، بن چیلول، ریس جیمز مشکلات دفاع تا حدودی حل شده و از نظم بالایی برخوردار است. اما نکته مثبت چلسی و شاگردان لمپارد خط هافبک و هجومی این تیم است. داشتن انگولو کانته، متیو کواچیچ، میسون مونت اعتبار هافبک را بالا آورده و در خط حمله حکیم زیاش، کریستین پولیسچ و تیمو ورنر مثلث هجومی این تیم هستند البته کای هاورتز تامی آبراهم اولیور ژیرو رودیگر، آلونسو و جورجینو هم در نیکمت تیم می‌توانند وزن تیم  را بیش از پیش بالاتر ببرد.

در آن سمت هم تاتنهام روی کاغذ و آمار آماده‌ترین تیم اروپا است تیمی منسجم و با حضور مهره‌های تاثیرگذار و ارزشمند در ترکیب تیم. ژوزه مورینیو که فصل گذشته هدایت تاتنهام را از پوچتینو گرفته است حالا دارد میوه دستاورد خود استفاده می‌کند. هوگو لوریس در چارچوب دروازه مرغ‌ها، هویبرگ و توبی آلدروایلد، سرجی اوریر و سرخیو رگیلون در خط دفاع نظم دفاعی را که مورینو استاد مسلم دفاع کردن است را منسجم کرده است. در خط میانی، موسی سیسوکو و تونگای اندومبله رهبران خط میانی را محکم کردند. جیوانی لوسلسو هافبک میانی آرژانتینی و خلاق محور حملات تاتنهام را طراحی می‌کند و مثلث گرت بیل، هری کین و هونگ میون سون خط حمله آتش مورینیو خواهند بود.

مورینیو در ۵ دیدار گذشته خود در ورزشگاه استمفوردبریج هربار رفته دست خالی برگشته است. ۴ شکست و ۱ تساوی عملکرد او را در این دیدار‌ها ثبت کرده است. این دو تیم دو ماه پیش در چارچوب رقابت‌های جام اتحادیه به دیدار هم رفته بودند که تاتنهام در ضربات پنالتی از سد چلسی گذشت.

البته مورینیو و لمپارد امروز رابطه خوبی با یکدیگر ندارند. سال ۲۰۱۵ زمانی که مورینیو برای بار دوم که به لندن بازگشت دور نام لمپارد خط قرمز کشید و سوپر فرانکی هم ناگزیر مجبور به ترک تیم محبوب و راهی تیم منچسترسیتی شد. حالا از آن زمان ۵ سال گذشته، اما هر بار تقابل فرانک لمپارد و آقای خاص با بگو مگو‌هایی همراه است. حالا باید دید اندیشه‌های آقای خاص یا سوپر فرانکی در نهایت به نفع کدام فرد تمام خواهد شد.
 

در دیگر دیدار‌های امروز نیز در لیگ برتر انگلستان، منچستریونایتد به دیدار ساوتهمپتون و آرسنال بحران زده هم در دیداری جذاب با ولورهمپتون تقابل خواهد کرد. در لالیگا بارسلونا در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر در نیوکمپ پذیرای اوساسونا است تا مقداری به وضعیت بی سروسامان خود بهبود ببخشد. در سری آ هم میلان تیم صدرنشین جدول پذیرای فیورنتیا خواهد بود و در آخرین دیدار هفته هم رم به استقبال ناپولی خواهد رفت.  
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: