رئیس قوه قضاییه: حقوق بشر ابزاری برای فشار به کشور‌های مستقل شده است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کانادا ناقض حقوق بشر و پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران است، افزود: کشور‌ها متوجه شده اند حقوق بشر دستخوش سیاست زدگی جدی و به ابزاری برای فشار به کشور‌های مستقل تبدیل شده است.

کد خبر: ۷۶۳۲۴
۱۳:۳۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در شورای عالی قوه قضاییه افزود: مادامی که بسیج باشد و روحیه بسیجی در کشور حاکم باشد، دشمن به این کشور طمع نخواهد کرد.

وی ادامه داد: روحیه بسیجی می‌تواند دستگاه قضا را در پیشبرد ماموریت هایش در پیشگیری از جرم و آسیب شناسی و آسیب زدایی و حل اختلافات و اصلاح مجرمین یاری دهد.

رئیسی اظهار داشت: بسیج حقوقدانان می‌تواند با آموزش همگانی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم دستگاه قضا را در پیشبرد ماموریت هایش کمک کند.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: در هر بخش که روحیه بسیجی حاکم باشد آن بخش کارآمد و موفق می‌شود و می‌توانیم بر همه مشکلات، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان فائق آییم.

رئیسی گفت: امروز کادر درمان و پرستاری ما با روحیه بسیجی به مبارزه با ویروس منحوس کرونا و یاری مردم برخاسته است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت گرفتار حاشیه سازی‌ها نشود و از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد مجموعه برای خدمت و تامین امنیت جانی مردم استفاده کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: اکثریت کشور‌های با قطعنامه به اصطلاح حقوق بشری سازمان ملل علیه ایران که بانی آن کانادایی‌ها بودند و طبق معمول امریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های غربی از آن حمایت کردند، موافق نبودند.

رئیسی گفت: سازمان ملل در برخورد با مبارزه جمهوری اسلامی با مساله مواد مخدر و قاچاقچیان، دچار تناقض است و از یک سو از عملکرد ما تقدیر می‌کند و از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلو ترانزیت مواد مخدر را رها کنیم، همه اروپا و امریکا را مواد مخدر فرا می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: ما قربانی مبارزه با مواد مخدر هستیم و جوانان ما با از خود گذشتگی در مقابل باند‌های قاچاق مواد مخدر می‌ایستند و اینکه به جای تقدیر قطعنامه علیه آن‌ها صادر می‌کنند پدیده‌ای عجیب است.

رئیسی اظهار داشت: کشور‌ها متوجه شده اند حقوق بشر دستخوش سیاست زدگی جدی و به ابزاری برای فشار به کشور‌های مستقل تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کانادا خود ناقض حقوق بشر و پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران است که باید علیه آن قطعنامه بدهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی و تاکیدات امامین انقلاب اسلامی به معنی واقعی کلمه به حفظ حقوق انسان پایبند است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه بخش‌های اداری و قضایی قوه قضاییه ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند تا در روند دادرسی و رسیدگی به کار مردم کوچکترین وقفه و خللی به وجود نیاید.

وی افزود: وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است و اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمد قضا و قضات شریف ما که به سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با برخی تخلفات به گونه دیگری نشان داده شود.

رئیسی اظهار داشت: از خدمات آقای ذوالقدر در معاونت راهبردی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم گام‌هایی که برای هوشمندسازی قوه قضاییه برداشته شده توسط دکتر صاحبکار معاون جدید راهبردی قوه تداوم یابد.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: