یادداشت برخی از بزرگان آموزش و پرورش در سوگ روح الله عالمی

کد خبر: ۷۵۷۲۰
۱۴:۲۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
دیدارنیوز - سید کاظم اکرمی، علی اصغر فانی، مرتضی حاجی و حسین مظفر در یادداشتی که در اختیار دیدار قرار گرفت درباره روح الله عالمی از پیشکسوتان حوزه آموزش و پرورش نوشتند:
 
به نام خدايي كه بازگشت همه به سوي اوست...

«در سوگ آن پاک‌مرد»
«روح الله عالمي»، درگذشت.
تلخي اين رحلت حَزين را فقط سال‌ها مؤانست و مجالست با آن پاک مرد مي تواند تحمّل پذير كند.

جامعه‌ي فهيم فرهنگيان، دانشگاهيان، مديران و خردمندان و خيرخواهان، آن نيک مرد را به نيكي مي‌شناسند و به نكوخصالي و پاک‌سرشتی‌اَش شهادت مي‌دهند.

او كه مشق دبيرانه و مَشي دليرانه‌اَش به وي اجازه نداد تا ساحل سلامت نشين شود و پا به عرصه‌ي وسيع مديريت مگذارد، هميشه ايران را مترقّي، و فرزندان آن را متعالي مي‌خواست.
از اين رو سال ها همّت تامّ و حميّت تمام خويش را مصروف اعتلاي امر خطير تعليم و تربيت از سويي و ارتقاي نهاد آن از سوي ديگر نمود.
هماره در آموختگيِ از دانش، پيشگام بود و در آميختگيِ با بينش، پيشقدم. به گونه‌اي كه اندیشمندان علوم انساني او را صاحبنظر، و متخصصان امور مديريتي، او را صاحب بصر مي‌دانستند.

همواره فهميدن را شوق شريف، و فهماندن را شغل مُنيف خود می‌اِنگاشت، لذا تا پايان عمرِ پُرعمق خويش، در پيشه‌ي پاک معلّمي مدرسه و دانشگاه باقي ماند و در اين مسير سبز، جِدّ و جَهد بسيار كرد و دستاوردهای پرشماري را نيز تحصيل نمود.

خِرد را چنان در خود تسرّي داده، و اخلاق را بر خويش تسلّط بخشيده بود، كه در تمام دوران مديريتي‌اَش در ساحات كلان ملّي، در خِيل مديران خَليق و خلّاق، جايگاه جليلي داشت.

صحيفه‌ي سال‌ها جهاد معلّمانه‌ي آن معلّم دانا و مجاهدت مدبّرانه‌ي آن مدير توانا به قدري مزيّن به برگ‌هاي زرّين است كه عالَم، مرگ "عالِمي" را باور نخواهد كرد.

اين جانبان، وزراي پيشين وزارت آموزش و پرورش که سعادت همدلی، همزبانی و همکاری با آن اسوه‌ی سعی و صبر را یافته بودیم، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي آن راحل رَها يافته از دنيا و رَه‌يافته به عقبا، در سوگ آن عالِمِ عامل، غمگنانه فقدان جانسوزش را به خانواده‌ي معزّز و معزّا، دوستان و دوستداران، جامعه ي علمي و دانشگاهي و معلّمان خادم در نهاد عظيم تعليم و تربيت، تسليت و تعزيت مي‌گوييم و از درگاه خداوند عطوف و رئوف براي آن فقيد سعيد، غفران الهي و براي بازماندگانش، صبر و سلامت تمنّا داريم.

سيّدكاظم اكرمي، حسين مظفر، مرتضي حاجي، علي اصغر فاني
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: