کشف ۲۰۰ عتیقه تاریخی در کوهدشت

فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف ۲۰۰ عتیقه متعلق به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ و دوران معاصر در کوهدشت خبر داد.

کد خبر: ۷۵۲۹۵
۱۵:۵۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ سردار "حاجی محمد مهدیان نسب" با اعلام این خبر، اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش گراب شهرستان"کوهدشت" پس از دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه، تحقیقات خود را برای صحت و سقم موضوع آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از اطمینان از صحت خبر و نیز اخذ مجوز قضائی، در بازرسی از محل ۲۰۰ قلم اشیاء عتیقه شامل خنجر، مجسمه سنگی، انواع مهره‌های قدیمی، سینی و چندین رشته دستبند کشف کردند.

وی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه متعلق به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ و دوران معاصر است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همچنین در بازرسی از محل ۲ قبضه سلاح کلت کمری و یک عدد بی سیم دستی کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی عرصه را بر قانون شکنان تنگ کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه را از آنان گرفته است.

سردار مهدیان نسب در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت آگاهی از فعالیت مجرمان مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و در تامین نظم و امنیت جامعه نقش موثری داشته باشند.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: