خضریان مطرح کرد: تشریح مصوبات سفر نظارتی نمایندگان به چابهار

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، مصوبات سفر نظارتی جمعی از نمایندگان مجلس به چابهار را تشریح کرد.

کد خبر: ۷۵۲۵۷
۱۱:۰۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ علی خضریان با اشاره به سفر جمعی از نمایندگان به سیستان و بلوچستان، گفت: ما در این مجلس تصمیم گرفتیم بازدید‌های میدانی خود را در حد توان افزایش دهیم و مشکلات مناطق مختلف کشور را به عنوان نماینده مردم ایران بهتر لمس و درک کنیم تا در نظارت، قانونگذاری، بررسی طرز کار دستگاه‌ها، بودجه نویسی و پیگیری رفع مشکلات بهترین تصمیمات را بگیریم.

وی در مورد دومین سفر خود به سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این بازدید که به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از شهر چابهار و شهرستان‌های اطراف صورت گرفت، جلساتی نیز برگزار شد و مصوبات خوبی به نفع مردم این منطقه داشت که امیدواریم با عملی شدن و پیگیری این مصوبات مقداری از رنج و سختی زندگی مردم عزیز این استان کاسته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره مصوبات این جلسات تصریح کرد: سازمان حمل و نقل جاده‌ای موظف شد روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان را تا پایان سال به انجام رساند و احداث سه پل همیری، باهوکلات و گرمبیت از محل اعتبارات ملی و استانی را آغاز کند.

خضریان افزود: همچنین مصوب شد که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسهیلاتی با سود ۸ درصد به فعالیت‌های درآمدزای دهیاری‌های این شهرستان و تسهیلات ۸ میلیارد تومانی به شهرداری چابهار برای احداث بازار ماهی پرداخت کند و دو دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری کنارک و چابهار و ۲۰ دستگاه مینی بوس به شهرداری چابهار به صورت یک سوم بلاعوض اختصاص دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز قرار بر این شد که نسبت به احداث و تکمیل ۱۵۵ واحد مسکونی ویژه حاشیه کنارک تا ۲۲ بهمن ماه و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جهت ساماندهی حاشیه نشینی بندر چابهار تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

وی ادامه داد: سازمان آبفای کشور هم تأمین آب شرب پایدار ۵۵ روستا تا ۱۵ دی ماه سال جاری، تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی شهرستان و تأمین آب شرب پایدار بریس، پسابندر و دلبان تا پایان سال و افزایش روزانه ۲ هزار متر مکعب به ظرفیت تسویه خانه آب شیرین کن چابهار-کنارک، واگذاری مخزن آب ثابت ۵ متر مکعبی به ۲۱ روستا، تأمین ۵۰ درصد هزینه لایروبی محل آب شیرین کن چابهار- کنارک و پیگیری افزایش بودجه حل مشکل فاضلاب چابهار و کنارک در قانون بودجه ۱۴۰۰ را متعهد شد.

خضریان اظهارداشت: طبق مصوبات جلسه، سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی نیز متعهد به اعطای مجوز فعال سازی کارخانه لنج سازی، صدور ۱۲۰۰ فقره مجوز صید قایق‌های صیادی و صدور مجوز ۱۵۰ لنج صیادی در آب‌های بین المللی شدند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری متعهد شد تا تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی آبخیزداری به مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان، افزایش سرجمع اعتبارات استان در حوزه آبخیزداری تا ۷۰ میلیارد تومان و تعیین تکلیف کلیه پرونده‌های اختلافی مطرح در کمیسیون ماده واحده حداکثر تا پایان سال را پیگیری و انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس پیگیر اجرای این مصوبات هستیم و اولین جلسه پیگیری در نیمه آذرماه در مجلس برگزار خواهد شد.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: