انتقاد «ینی مساوات» از سخنان بی اساس نماینده مجلس جمهوری آذربایجان علیه ایران

روزنامه "ینی مساوات" چاپ باکو امروز (شنبه) اظهارات بی اساس اخیر "بهروز محرم اف" نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان درباره ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد.

کد خبر: ۷۵۰۸۱
۱۳:۴۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ "ینی مساوات" در واکنش به اظهارات این نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان و با طرح این سئوال که "براستی شما چه کسی هستی؟ و به چه کسی خدمت می‌کنی؟ آیا نماینده این ملت هستی؟ یا موجب تحقیر"، نوشت: محرم اف یا از دانش و فکر کافی برای مسئولیتی که در آن قرار گرفته برخوردار نیست یا بصورت هدفمند به منافع ملی حمله می‌کند.

پرمخاطب‌ترین روزنامه جمهوری آذربایجان افزود: یک نماینده مجلس باید دستور کار کشور را می‌دانست و حداقل یکی از ۲۵ مصاحبه رئیس جمهور آذربایجان با رسانه‌های خارجی را می‌خواند و وقتی می‌گویند ایران، روسیه، ترکیه و گرجستان از اهداف عادلانه جمهوری آذربایجان حمایت می‌کنند، پس معلوم می‌شود که این نماینده مجلس درکی از منافع ملی ندارد.

"ینی مساوات" همچنین نوشت: سوال اینجاست که آیا بهروز محرم اف عمدا علیه منافع کشور خرابکاری می‌کند یا سطح هوش او همین است؟.

در پایان گزارش این روزنامه آمده است، به بهروز محرم اف توصیه می‌کنیم که در جایی که هستی، بنشین و اصلا صحبت نکن، زیرا وقتی دهان خود را باز می‌کنی به ساختمانی (مجلسی) که در آن نشسته ای، توهین می‌کنی.

دستیار رییس جمهوری آذربایجان نیز روز گذشته در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در باکو اظهارات بی اساس این نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان درباره ایران را رد کرد و گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شد و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت‌ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه یعنی جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

حکمت حاجی اف افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم همه مقامات عالی جمهوری آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه ایران خشنود هستند و آن را توام با حسن نیت و سازنده می‌دانند و سخنان این نماینده مجلس به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

البته برخی شنیده‌ها از منابع خبری در باکو حاکی است با دستور مقامات پارلمانی جمهوری آذربایجان بزودی پرونده اظهارات بی مایه "بهروز صفراف" علیه یک کشور دوست و همسایه به عنوان یک تخلف و تخطی علیه چارچوب‌های منافع کشور در دستور کار کمیسیون انضباطی مجلس ملی آذربایجان قرار خواهد گرفت که ممکن است برای وی مجازات‌هایی در نظر گرفته شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: