پوشش ویژه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دیدار

از نظرسنجی‌های به نفع بایدن تا میهمانی ترامپ در شب انتخابات

ساعات پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حال رقم خوردن است. بسیاری نگران انتخابات حضوری فردا و اتفاقات بعد از ساعات رأی گیری هستند. با همه این احوال باید منتظر روز سه شنبه بود تا مشخص شود که این دوره کلید کاخ سفید به چه کسی می‌رسد؟

کد خبر: ۷۴۸۲۸
۲۰:۲۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: اگر بایدن آرای ایالت فلوریدا را بدست بیاورد شکی نیست که پیروز انتخابات خواهد بود. به عبارت بهتر شکست ترامپ در این ایالت می‌تواند مهر پایان زودهنگامی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بگذارد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


در نظرسنجی بی بی سی، بایدن ۵۲ درصد احتمال پیروزی دارد و ترامپ ۴۳ درصد و هنوز بایدن در فلوریدا بالاتر است. ولی در ایالت‌های کلیدی ترامپ فاصله اش را با بایدن کمتر کرده است.
 


با این حال سایت five thirty eight هنوز معتقد است که آرای الکترال ترامپ از بایدن کمتر است و بایدن با اختلاف برنده انتخابات خواهد بود.
 



مهمانی شب انتخابات ترامپ

 
هم زمان با باراک اوباما که به شدت برای رأی آوردن بایدن تلاش می‌کند. ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ نیز وارد کارزار انتخاباتی شده است و با قدرت از مواضع پدرش حمایت می‌کند. او در سخنرانی اخیر خود گفته است: «پدرم مثل چرچیل است». از طرف دیگر ایوانکا ترامپ در همایش‌های انتخاباتی بیش از ۳۵ میلیون دلار کمک مالی برای پدرش جمع کرد و رکورد باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین را در جمع‌آوری کمک‌های مالی در یک روز شکست.

دونالد ترامپ در جمع هوادارنش در میامی از پوشش رسانه‌ها درباره کرونا انتقاد کرد و گفت بعد از انتخابات دیگر زیاد در این خصوص نخواهید شنید. جمعیت شعار «فائوچی را اخراج کن» سر دادند. او هم گفت: به کسی نگویید، اما بگذارید تا کمی بعد از انتخابات صبر کنم. از توصیه شما ممنونم. از سوی دیگر کاخ سفید از آنتونی فاوچی، محقق ارشد آمریکایی به خاطر سخنانش درباره رویکرد دونالد ترامپ به مدیریت همه گیری ویروس کرونا به شدت انتقاد کرده است.

از سوی دیگر، ترامپ برای شب انتخابات مهمانی ترتیب داده و از ۴۰۰ مهمان هم برای حضور در مهمانی دعوت کرده است. قرار بوده این مهمانی در هتل ترامپ نزدیک کاخ سفید برگزار شود، اما چون قوانین محلی شهر واشنگتن دی سی گردهمایی بیش از ۵۰ نفر را به خاطر کرونا ممنوع کرده قرار شده این مهمانی در تالار شرقی کاخ سفید برگزار شود. کنترل این تالار داخلی کاخ سفید در اختیار دفتر بانوی اول آمریکاست.

به رغم این برنامه ریزی ستاد ترامپ، ستاد جو بایدن اعلام کرده بایدن در شب انتخابات هیچ برنامه و گردهمایی خاصی نخواهد داشت و از شهر ویلمینگتون ایالت دلاویر (محل سکونت بایدن) با مردم سخن خواهد گفت.
 


کابینه بدون چهره دموکرات بایدن


طبق گزارش‌ها مشاوران جو بایدن در تلاشند تا به واسطه اهمیت حفظ کرسی‌های دموکرات سنای آمریکا، از قرار گرفتن سناتور‌های دموکرات در فهرست کابینه او در صورت پیروزی، جلوگیری کنند. این می‎تواند احتمال حضور چهره‎هایی مانند الیزابت وارن و برنی سندرز در کابینه احتمالی بایدن را به شدت کاهش دهد.

از طرف دیگر کشته شدن بیش از ۲۳۵ هزار آمریکایی در اثر کرونا، پرونده‌ای است که دموکرات‌ها برای سوء استفاده ترامپ از قدرت ترتیب داده‌اند و قرار است پس از انتخابات، رسیدگی به آن شروع شود. جو بایدن در تبلیغات انتخاباتی خود نیز بار‌ها مدیریت کرونا به وسیله دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است.

بایدن بعد از اتفاقی که در ورودی شهر تگزاس برای کاروانش رخ داد و طرفداران ترامپ به اتوبوس تبلیغاتی او حمله کردند ورود به تگزاس را کنسل کرد.
 


حواشی انتخابات


طبق گزارش ها، قرار است محوطه بیرونی و مناطق اطراف کاخ سفید، بسته و این منطقه کاملاً در حصار دفاعی نیرو‌های امنیتی و پلیس قرار بگیرد. این اقدام ترامپ در ساعات باقی مانده به انتخابات بسیار معنادار است.

از سوی دیگر به گزارش نیویورک تایمز، در آستانه انتخابات مردم نگران‌اند و پلیس خود را برای خشونت‌ها آماده می‌کند.

از دیشب اخبار جعلی در خصوص اعلام نتایج انتخابات منتشر شده است. هیچ نوع جمع بندی و اعلام رأی‌های حوزه‎ها تا پایان روند رأی گیری در شب سوم نوامبر، انجام نمی‌شود. در بعضی ایالت‌ها رأی پستی اول اعلام می‌شود و در بعضی ایالت‌های دیگر اول آرای حضوری شمرده می‌شود.

به گزارش فاکس نیوز، بر اساس برآورد‌های جدید مرکز غیر حزبی سیاست‌های پاسخگو، هزینه کل انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا تقریباً به مبلغ بی سابقه ۱۴ میلیارد دلار خواهد رسید و این پرهزینه‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا و دو برابر هزینه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خواهد بود. پیش بینی می‌شود هزینه‌های انتخابات امسال آمریکا بیش از مجموع دو دوره انتخابات ریاست جمهوری قبلی این کشور باشد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: