تابلوی بورس: غلبه خرس بر گاو!

امروز بیشترین ارزش معامله به نماد‌های دارا یکم، خساپا، فولاد، فملی، شپنا، ونوین و خگستر تعلق داشت و نماد‌های خساپا، ونوین، خگستر، وبصادر، وبملت، فولاد و وپارس بیشترین حجم معامله را تجربه کردند.

کد خبر: ۷۴۷۲۱
۱۵:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: شاخص کل علی‌رغم این که دیروز رشد امیدوار کننده ۱۷ هزار واحدی داشت، امروز با ۲۶ هزار واحد ریزش بار دیگر به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگشت و به عدد یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۳ هزار و ۳۷۷ واحد افت به عدد ۳۷۴ هزار و ۹۴۵ واحد کاهش یافت.


امروز نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شپنا، شتران، شبندر و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل داشتند و خساپا، فولاد، سیتا، فملی، خگستر، شپنا و لپارس از پر تراکنش‌ترین نماد‌ها بودند. در بازار ریزشی امروز بیشترین کاهش قیمت به نماد‌های خپارس، کسری، رکیش، غزر، حتاید، فجر و اخابر تعلق داشت و نماد‌های حتوکا، قزوین، کحافظ، شبهرن، خاهن، خرینگ و وپست بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشترین عرضه برای فروش به ترتیب عبارت بود از: ولپارس، فنورد، غدام، کحافظ، کساوه، فملی و لسرما. نماد‌های وملی، کسعدی، ثشاهد، حکشتی، کفپارس، شپنا و تپمپی نیز بیشترین تقاضا را داشتند. بیشترین ارزش معامله نیز به نماد‌های دارا یکم، خساپا، فولاد، فملی، شپنا، ونوین و خگستر تعلق داشت و نماد‌های خساپا، ونوین، خگستر، وبصادر، وبملت، فولاد و وپارس بیشترین حجم معامله را تجربه کردند.


شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۲۸۲ واحد افت به کانال ۱۵ هزار وارد شد و به عدد ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد تنزل پیدا کرد. نماد‌های مارون، آریا، صبا، دی، وسپهر، شگویا و فرابورس بیشترین اثر منفی را بر افت شاخص فرابورش گذاشتند و بپیوند، ذوب، گدنا، آریا، شاروم، رافزا و گکوثر از پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.


در فرابورس بیشترین کاهش قیمت به نماد‌های تسه، دی و شاوان مربوط بود و نماد‌های غصینو، زشگزا، زقیام، زبینا، افاد ۵۱، تملی ۷۰۶ و تملی ۷۰۵ بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. امروز بیشترین ارزش معامله به ترتیب عبارت بود از: بپیوند، اعتماد، گکوثر، وسپهر، ذوب، گنجین ۴ و زیبنا. نماد‌های ذوب، وسپهر، بپیوند، گنجین ۴، گنجین ۲، اعتماد و بجهرم بیشترین حجم معامله را پشت سر گذاشتند.


پیام‌های ناظر بازار


بر اساس اطلاعیه ناظر بازار بورس، امروز نماد‌های کدما ۱، رتاپح ۱، رتاپ ۱ و ولغدر ۱ متوقف شدند و نماد فاسمین ۱ به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت دچار وقفه معاملاتی شد. مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای در خصوص وقفه نماد معاملاتی فاسمین ۱ آورده است: «به اطلاع می‌رساند نماد معاملاتی شرکت کالسیمین (فاسمین ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار می‌گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت. ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع، اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال (codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری‌های خود لحاظ کنند.»


در فرابورس نیز از بازگشایی نماد‌های کرمان ۱ و غشهداب ۱ بازگشایی شدند. همچنین نماد‌های غشوکو ۱ و کیسون ۱ به علت اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: