پرونده گردشگری ورزشی در گیلگمش باز شد

یازدهمین شماره از مجله فارسی میراث و گردشگری گیلگمش، پاییز ۱۳۹۹ با پرونده ویژه «گردشگری ورزشی» و با نگاهی ویژه به این موضوع زیر سایه ویروس تاجدار کرونا در ۲۰۰ صفحه منتشر شد.

کد خبر: ۷۴۶۰۱
۰۹:۵۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

این شماره از فصلنامه فارسی گیلگمش نیز در هفت بخش چهارراه، ره‌گو، ره‌یافت، راه‌نامه، ره‌آورد، هم‌راه و رو به راه، چراغ راهی برای سفر از کوره‌راه تا شاهراه میراث و گردشگری ایران در دستان علاقه‌مندان خواهد بود.

در چهارراه، خواننده شرح برخی از فعالیت‌های اخیر این مجموعه خواهید بود و با برخی یافته‌ها و رویدادهای جدید حوزهٔ میراث و گردشگری آشنا خواهید شد.

در «ره‌گو» از تاریخ بازی‌های المپیک و اسطوره‌های یونان باستان در این خصوص و برخی آثار و نسخ تاریخی ایران‌زمین روایت شده‌است. در این بخش در «راه ابریشم» هم‌سفر می‌شویم.

بخشی از ره‌یافتِ مخاطب از بخش سوم این مجله، زبان «مزه» در ادبیات پارسی و «خوراک چندش‌آور» است. روابط فرهنگی ایران و فرانسه، سفرنامه زوج فرانسوی که با پای پیاده و با الهام از کتاب نامه‌های ایرانی به ایران آمدند و همچنین شرح گفتگو با بانویی فرانسوی برای تولید تن‌پوش‌های ایرانی با بهره‌گیری از نمادهای اقوام ایرانی به ویژه قوم بختیاری از دیگر نوشته‌های «ره‌یافت» و «راه‌نامه» هستند. در ادامه افسونِ پرسه‌زنی می‌شوید و طعم آن را در باغ محتشم می‌چشید.

حالا این گوی و این میدان! «ره‌آورد» این شماره از گردشگری ورزشی، ورزش‌های باستانی و اصیل ایرانی چون چوگان، زور ورزی پهلوانانه و اسب‌سواری‌است.

در «هم‌راه» هم‌سفر خواهیم شد تا به باغ نظر، گذر کنیم، از تاریخ علوم پزشکی ایران در کالسکه‌خانه سلطنتی بخوانیم و در باغ ملی گیاه‌شناسی تهران دمی بیاساییم.

در پایان و «رو به راه» با «یک پرس خفاش» بدرقه خواهید شد!

یازدهمین شماره از فصلنامهٔ فارسی گیلگمش در بسیاری کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌کتاب‌ها و اقامتگاه‌های کشور موجود است.

فهرست نمایندگی‌های این مجله در تهران و شهرستان‌ها در وب‌سایت گیلگمش قابل دسترس است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: