نگاهی به فوتبال اروپا؛ رئال از شکست گریخت، بارتومئو از بارسا رفت

کد خبر: ۷۴۴۱۷
۱۲:۲۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹
 
شب گذشته هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که در مهم‌ترین دیدارها، اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ، لیورپول، منچسترسیتی برابر رقبای خود به پیروزی رسیدند و شاگردان زیدان با خوش اقبالی در دقیقه ۹۳ از شکست مقابل مونشن‌گلادباخ گریخت.
***
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته وارد دومین هفته خود شد. با هم به مرور دیدار‌های شب گذشته و امشب می‌پردازیم.

بایرن و اتلتیکو مادرید پیروز شدند
شب گذشته بایرن مونیخ قهرمان سال گذشته این رقابت‌ها در دیداری سخت با گل‌های لئون گورتزکا و کیمیش موفق شد با دو گل از سد لوکوموتیو مسکو بگذرد و با ۶ امتیاز در صدر جدول باقی بماند. اتلتیکو مادرید هم بعد از شکست تحقیر آمیز هفته گذشته مقابل بایرن مونیخ در دیداری سخت و با درخشش ژائو فیلیکس موفق شد با نتیجه ۳-۲ از سد حریف اتریشی خطرناک خود بگذرد.
 

اینتر مساوی کرد، زیدان هم
شاگردان آنتونیو کونته، شب گذشته با ارائه یک بازی منسجم تلاش کردند با گلزنی لوکاکو و مارتینز بتوانند سه امتیاز حساس خود را از اوکراین به دست بیاورند، اما فرصت‌سوزی‌های بازیکنان اینتر فقط یک امتیاز را برای آنان به دست آورد و حالا خود را برای دو دیدار دشوار مقابل رئال مادرید آماده می‌کنند. شاگردان زیدان بعد از پیروزی جنجالی مقابل بارسلونا، با روحیه‌ای بالا به دنبال سه امتیاز نخست در آلمان بودند که فرزند لیلیان تورام مدافع پیشین یوونتوس اندیشه‌های زیدان را نقش بر آب کرد و در آستانه کسب سه امتیاز خود در خانه بودند که در دقایق پایانی و کامبک سپیدپوشان اسپانیا، باعث شد فقط یک امتیاز را به همراه داشته باشند تا رئال با ۱ امتیاز در قعر جدول دست و پا بزند.
 

پیروزی سیتی و پورتو بدون طارمی 
در هفته دوم لیگ قهرمانان، پورتو که مهدی طارمی ستاره ایرانی را در اختیار دارد بدون حضور او با نتیجه ۲-۰ از سد المپیاکوس یونان گذشت و منچسترسیتی هم بعد از تساوی ناامید کننده مقابل وستهام، با گل‌های استرلینگ، تورس و گندوغان با برتری قاطعانه با کسب دومین برد خود در صدرجدول جا خوش کرده است.
 

جوتا زننده ده هزارمین گل تاریخ لیورپول
در ادامه دیدار‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، دیدار تماشایی آتالانتا با آژاکس که در نیمه اول با دو گل به سود حریف هلندی در جریان بود، تیم جذاب شاگردان گاسپرینی برای پیروزی در نیمه دوم به میدان آمدند و موفق شدند ۲ گل خورده را جبران کنند و بازی ۲-۲ مساوی شد و سپس هرچه برای پیروزی به دروازه آژاکس زدند به در بسته خورد تا کامبک تکمیل نشود. لیورپول در دیدار با میتیلند دانمارک، کار دشواری نداشت و بازی را با ترکیب دوم و بدون حضور سه مهاجم اصلی خود آغاز کرد و در نیمه دوم جوتا گل اول و ده هزارمین گل تاریخ لیورپول را به ثمر رساند و محمد صلاح در اواخر بازی از روی نقطه پنالتی موفق شد نتیجه کار را ۲ برابر کند و لیورپول به دومین سه امتیاز خود در این دیدار برسد.
 

بارسلونا با اخراج بارتومئو به استقبال یووه می‌رود
شب گذشته در میان بازی‌های شب اول لیگ قهرمانان اروپا، خوزه ماریو بارتومئو مدیرعامل باشگاه بارسلونا از سمت خود استعفا کرد و از این باشگاه کنار رفت. بارسلونا که روز‌های دشوار و بحرانی را از زمان شکست سنگین برابر بایرن مونیخ پشت سر می‌گذارد و مسی هم بعد از شکست درخواست خروج از بارسلونا را داده بود، و هفته گذشته در دیداری جنجالی به رئال مادرید باخته بود، حالا با انقلاب مسی که با استعفا و خروج مدیرعامل این باشگاه همراه شده است، با روحیه‌ای بالا به تورین می‌رود تا با یوونتوسی بازی کند که رونالدو مهاجم خود را که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار ندارد دیدار کند.
 

لیونل مسی که حالا انقلابش در باشگاه بارسلونا نتیجه داده، بعد از روند منفی گلزنی‌اش در این فصل خود را آماده بهترین نمایش بعد از خروج بارتومئو می‌کند تا بارسلونا را به دوران طلایی و شکوه خود برگرداند. یوونتوس هم بعد از آمدن پیرلو به عنوان مربی، در تلاش است کار نیمه تمام خود در اروپا را تمام کند و به حسرت قهرمان نشدن در این مسابقات پایان دهد. البته یوونتوس بدون حضور رونالدو به مشکل خورده به طوری که برابر هلاس ورونا رقیب نه چندان مهم و دشوار خود در خانه به تساوی رضایت داد و حالا باید به مصاف بارسلونایی برود که شب گذشته اتفاق‌های مثبتی را پیش روی خود دیده است.

امشب چه دیدار‌هایی انجام می‌شود؟
در شب دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان دیدار‌های مهمی برگزار می‌شود که نگاهی کوتاه به آن‌ها می‌اندازیم.
چلسی امشب در روسیه به دیدار کراسنودار این کشور خواهد رفت تا بتواند اولین سه امتیاز فصل خود را به دست بیاورد؛ و همچنین سویا که با عنوان قهرمانی لیگ اروپا به این مسابقات آمده، با اندیشه‌های لوپتکی به دیدار رن فرانسه خواهد رفت. در این گروه همه تیم‌ها یک امتیازی هستند و برای کسب سه امتیاز نخست خود تلاش می‌کنند.

زنیت روسیه بدون حضور مهاحم ایرانی خود سردار آزمون به دیدار دورتموند رقیب آلمانی‌اش می‌رود تا شکست هفته نخست را جبران کند همچنین که زنبور‌های زرد هم بعد از شکست تلخ مقابل لاتزیو به دنبال اولین سه امتیاز خود هستند. در دیگر دیدار این گروه هم، لاتزیو به دیدار کلوب بروژ بلژیک می‌رود تا به مسیر سخت خود برای شگفتی سازی ادامه دهد.

در گروه دیگر این مسابقات دو تیم دیناموکیف اوکراین و فرانس واروژ مجارستان به دیدار هم خواهند رفت. هر دو دو تیم بازی اول خود را با شکست آغاز کردند و برای ادامه کار خود به دنبال اولین پیروزی هستند.

در گروه آخر، باشیک شاهیر استانبول بعد از شکست تلخ در بیرون از خانه مقابل تیم دوست داشتی لایپزیگ، حالا در استانبول، به دیدار پاری سن ژرمنی خواهد رفت که در هفته نخست در خانه مغلوب تیم بحران زده منچستر یونایتد شد و برای اعاده حیثیت و کسب اولین برد خود در دومین دیدار به استانبول سفر خواهد کرد. منچستر یونایتد هم بعد از پشت سر گذاشتن بحران، حالا در خانه میزبان لایپزیگ آلمان خواهد بود تا به دومین سه امتیاز خود در اروپا برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: