به استقبال الکلاسیکو ۲۷۷؛ اخراج زیدان یا پایان ۹۰۰ روز گل نزدن مسی؟

کد خبر: ۷۴۱۶۳
۱۳:۰۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
 
نبرد حساس میان رئال مادرید و بارسلونا موسوم به الکلاسیکو، در چارچوب رقابت‌های لالیگا امروز عصر از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه نوکمپ برگزار خواهد شد. آیا باخت احتمالی مادرید مقابل بارسلونا به منزله پایان دوره زیدان در برنابئو خواهد بود یا اینکه مسی بعد از خروج رونالدو از رئال با گذشت ۹۰۰ روز در این بازی بار دیگر دروازه رئال مادرید را باز خواهد کرد.
***
 
دیدارنیوز – بابک مجیدی: امروز روز بسیار مهمی برای هواداران فوتبال در دنیاست. زمان تقابل دو رقیب سنتی رئال مادرید و بارسلونا از راه رسید و این دو تیم در هفته هفتم لالیگا به دیدار هم خواهند رفت. این مسابقه، نسبت به دیدار‌های فصل گذشته دو تیم تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. با هم نگاهی به این تفاوت‌ها می‌اندازیم.

بارسلونا: در اندیشه بازگشت به دوران طلایی
بارسلونا فصل گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت لالیگا مقابل رئال مادرید ناکام ماند و از زدن یک گل به رقیب سنتی‌اش عاجز ماند؛ و فصلی بسیار دشوار و پر از کابوسی را پشت سر گذاشت. بعد از شیوع ویروس کرونا در دنیا و اسپانیا، بارسلونا بعد از وقفه چند ماهه با حضور کیکه ستین در نیمکت، روز‌های سیاهی را پشت سر گذاشت و تلخ‌ترین آن باخت تحقیرآمیز برابر بایرن در لیگ قهرمانان اروپا با ۸ گل بود. بعد از اخراج ستین، نوبت به درگیری لیونل مسی تک ستاره فوتبال جهان با مدیرعامل این باشگاه بود که حتی تا آستانه ترک باشگاه خود هم رفت، اما در پایان، مسی ماندگار شد. بعد از اخراج ستین هدایت تیم به عهده رونالد کومان ستاره و مدافع پیشین این باشگاه سپرده شد. با آمدن کومان، ترکیب بارسلونا تغییر کرده و بازیکنان تازه و بسیار جوانی به تیم پیوسته‌اند. بازیکنان جوانی مثل پدری، ترینکائو، آنسو فاتی، سرجینیو دست و بازگشت فیلیپه کوتینیو باعث شده است تا بارسلونا امشب متفاوت‌تر از ترکیب سال گذشته به استقبال شاگردان زیدان بروند. پایان کار لوئیز سوارز، آرتورو ویدال، آرتور از جمله تغییرات فراوان بارسلونا در فصل پیش رو است.
 
 
حالا بارسلونا بعد از این تغییرات، توانست تا حدودی خود را با هواداران بی شمارش آشتی دهد، اما باخت مقابل ختافه و پایان ۹ سال برتری مقابل این تیم در خانه حریف باعث شد بار دیگر هواداران به آینده تیم با کومان هم خوش‌بین نباشند. اما با پیروزی پرگل در خانه مقابل حریف نه چندان قدرتمند فرانس واروژ مجارستان، تا حدودی روحیه تیم را برای رویارویی با رقیب سنتی بالا برده است.

رئال مادرید: نیمکت لرزان زیزو
کهکشانی‌ها کاملا روند متفاوتی نسبت به رقیب سنتی‌اش دارد. رئال مادرید بعد از پایان تعطیلی چند ماهه و بازگشت به لالیگا، با برد‌های متوالی موفق شدند تا بر سلطه بارسلونا در لالیگا پایان دهند و بعد از ۳ سال بار دیگر قهرمان شوند. اما این قهرمانی خیلی به کام مادریدی‌ها خوش نماند و این تیم در لیگ قهرمانان برابر منچسترسیتی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. پرز مدیرعامل باشگاه رئال مادرید در فصل جدید بازیکنی را برای تیمش خریداری نکرد و زیدان مجبور به خداحافظی با بازیکنانی مثل خامس رودریگز و گرت بیل شد. ادن آزار ستاره بلژیکی دو فصل پیش چلسی در فصل گذشته و این فصل به هیچ عنوان نامی از خودش در رئال پیدا نکرده و باعث شد خرید رئال که برای جانشینی رونالدو بود کاملا خنثی شود. زین الدین زیدان این فصل را خوب شروع کرد، اما در ادامه نکات منفی تیم کاملا برجسته و نتایج منفی او شروع شد.
 
 
رئال هفته گذشته دو نتیجه کابوس‌واری را پشت سر گذاشت. رئال ابتدای هفته مقابل تیم تازه صعود کرده کادیز با یک گل مغلوب شد و در لیگ قهرمانان اروپا هم برابر شاختار دونستک که خیلی از بازیکنان اصلی‌اش را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به همراه نداشت بار دیگر در خانه مغلوب شد و صدای انتقادات بلند شد. رسانه‌های نزدیک به باشگاه رئال مادرید از احتمال اخراج زیدان پس از باخت احتمالی مقابل بارسلونا خبر می‌دهند و حتی کفته می‌شود مائوریستو پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام که نزدیک به دو سال بیکار شده است را جانشین احتمالی زیدان در نیمکت رئال می‌دانند. حالا باید منتطر بازی ماند و دید آیا زیدان می‌تواند از سرنوشت توالی اخراج مربی توسط پرز خلاص شود یا خیر؟

رکورد‌ها
این بازی ۲۷۷ قسمت از الکلاسیکو میان رئال مادرید و بارسلونا است. ۲۴۴ دیدار به صورت رسمی برگزار شده و ۳۳ بازی هم به صورت دوستانه میان این دو تیم شکل گرفته است. نکته جالب در این دو تیم برابر بودن تعداد برد میان هر دو تیم است که در ۲۴۴ دیدار برگزار شده، هر دو تیم ۹۶ دیدار را پیروز شده‌اند؛ و ۵۶ دیدار هم به تساوی کشیده شده است. اما در دیدار‌های دوستانه، بارسلونا از ۳۳ دیدار انجام شده ۱۹ برد را به دست آورده است و در مجموع همه دیدار‌های دوستانه و رسمی بارسلونا با ۱۱۵ پیروزی بالاتر از رئال مادرید است.

لیونل مسی کاپیتان بارسلونا و سرخیو راموس بیشترین دیدار‌ها را در تاریخ دیدار‌های ال کلاسیکو داشتند. لیونل مسی با ۴۳ دیدار و راموس با ۴۴ دیدار رکوردار بازی در این دیدار هستند اگر راموس به این دیدار نرسد مسی فرصت این را دارد تا به رکورد راموس برسد.

لیونل مسی نابغه و تک ستاره فوتبال جهان، در تمامی این مسابقات ۲۶ گل را به ثمر رسانده است و رکورددار بیشترین گلزنی در بازی‌های ال کلاسیکو را به نام خود به ثبت رسانده است. اما رکورد مسی از سال ۲۰۱۸ بعد از خروج کریستیانو رونالدو از رئال مادرید دست نخورده باقی مانده است و حالا بعد از ۹۰۰ روز به دنبال شکستن طلسم و پایان روند گلزنی مقابل رقیب سنتی‌اش است و کاپیتان بارسلونا خیلی دوست ندارد این رکورد به بیشتر از ۱۰۰۰ روز برسد.
 

این دیدار اولین ال کلاسیکو فصل است که بدون حضور تماشاگران به دلیل شیوع ویروس کرونا در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود.

سرجینو دست مدافع تازه وارد باشگاه بارسلونا در صورت حضور در این دیدار، اولین بازیکن آمریکایی تاریخ بازی‌های رئال مادرید و بارسلونا خواهد بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: