انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک سازمان زندان‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها و توانمندسازی زندانیان امضا شد.

کد خبر: ۷۴۰۱۰
۱۶:۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ سیدعباس جوهری در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان با نرخ بازگشت مجدد به زندان رابطه معنادار دارد.
 
وی تصریح کرد: در هر مرکزی که به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تاکید شده است نرخ بازگشت مجدد به زندان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
 
سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها اظهار داشت: در دور جدید مدیریتی در کنار توجه به امنیت زندان ها، توجه ویژه‌ای به اصلاح و تربیت زندانیان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی گردیده است.
 
جوهری ادامه داد: توسعه همکاری با نهاد‌های متولی و صاحب دانش از جمله صنایع دستی در راستای نگاه اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها و مقدمه‌ای برای رسیدن به نقطه مطلوب و هدفگذاری اصلی در این زمینه است.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم را برای مشارکت گروه‌های مختلف برای توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها فراهم کردیم گفت: معتقد هستیم برای بازاجتماعی نمودن زندانیان باید از همه ظرفیت‌ها و ابزار‌ها استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی در حوزه اشتغال، یکی از اولویت‌های اصلی در بحث اشتغال و حرفه آموزی است.
 
معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در سال گذشته ۸۷هزار نفر در دوره‌های مختلف مهارت آموزی در زندان‌های کشور شرکت کردند گفت: در سال گذشته و با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موفق شدیم ۱۳هزار زندانی را تحت آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی قرار دهیم. 
 
وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: علیرغم وجود شرایط کرونا خوشبختانه با اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در زندان‌ها و مراکز تامینی و تربیتی فعالیت‌های اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها دایر است.
 
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه با اشاره به نقش اشتغال در زندگی افراد به ویژه زندانیان امضای این تفاهم نامه را گامی در جهت کمک به اصلاح زندانیان و معاش خانواده‌های آنان عنوان کرد.
 
خانم دکتر محمودیان گفت: در بازدید‌هایی که از تعدادی از زندان‌های کشور داشتیم شاهد اقدامات خوب در حوزه اشتغال و حرفه آموزی بودیم و امیدوارم با توسعه همکاری‌ها بتوانیم در این زمینه هم افزایی خوبی داشته باشیم.
 
وی افزود: طبق بررسی‌ها و آمار‌های موجود اشتغال در بخش صنایع دستی و هنر‌های سنتی مورد توجه و علاقه بسیاری از زندانیان است و ما سعی می‌کنیم در این زمینه گام‌های اثربخشی برای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان برداریم.
 
گفتنی است سازمان زندان‌ها در حوزه حرفه آموزی، تفاهم نامه‌هایی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد. 
 
شایان ذکر است در این تفاهم نامه بر توسعه همکاری‌های متقابل در زمینه تامین نیروی انسانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمند سازی زندانیان، ایجاد ظرفیت‌های فروش محصولات تولیدی زندانیان و... اشاره شده است.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: