تساوی ایتالیا و هلند، پیروزی فرانسه و برتری پرتغال بدون رونالدو

تکرار فینال جام جهانی در لیگ ملت‌های اروپا؛ تساوی بزرگان در برگامو

کد خبر: ۷۳۵۶۲
۱۱:۳۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز – بابک مجیدی: شب گذشته لیگ ملت‌های اروپا در چند دیدار پیگیری شد که به مهم‌ترین دیدار‌ها را اشار می‌کنیم.

خروس‌ها می‌تازند
خروس‌های اروپا در چهار پنج سال اخیر با وفور بازیکن مواجه بوده‌اند و به جرات این تیم، بهترین تیم ملی حاضر در اروپا و جهان است. شاگردان دیدیه دشان بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حالا به دنبال گرفتن قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هستند. فرانسوی‌ها که شاخص‌ترین بازیکنان دنیا را هم اکنون در ترکیب خود دارند و بعضا تعدادی از بازیکنان به دلیل محدودیت تعداد نفرات بیرون از ترکیب قرار می‌گیرند، با ستارگانی مثل امباپه، گریزمان، لاکازت، یوریس، پوگبا، کانته، واران و لنگله به هیچ تیمی رحم نمی‌کند.
 

شاگردان دشان، شب گذشته در ادامه هفته چهارم در خانه کرواسی موفق به شکست این تیم شدند و باعث شدند تا شطرنجی‌پوشان اروپا از دور گروهی مسابقات حذف شوند. فرانسه ابتدا با گل امباپه موفق شد از کرواسی پیش بیوفتد، ولی در ادامه کرواسی با ولاشیچ موفق شد کار به تساوی بکشاند، اما این پایان کار نبود و لوکاس دینیه مدافع چپ پای باشگاه اورتون موفق شد در دقایق پایانی گل برتری را به ثمر برساند و فرانسه موفق شد با این سه امتیاز ۱۰ امتیازی شده و راه صعود خود را به مرحله بعد قطعی کند.

پرتغال بدون رونالدو به مرحله بعد رسید
پرتغال قهرمان اولین دوره این رقابت‌ها بعد از مبتلا شدن رونالدو ستاره ارزشمند خود به ویروس کرونا، موفق شد بدون دردسر و با نقش آفرینی دیگو جوتا ستاره پرتغالی لیورپول مرد اول میدان بود و موفق شد دو گل و یک پاس گل بدهد تا شاگردان فرناندو سانتوس با ۱۰ امتیاز پشت سر فرانسه قرار بگیرند و صعود خود به مرحله بعدی را همانند فرانسه قطعی کنند تا دو فینالیست یورو ۲۰۱۶ بار دیگر وارد مرحله بعدی رقابت شوند.
 

پرتغال هم مانند فرانسه دارای ستارگان فوق العاده‌ای است که در غیاب رونالدو می‌توانند سرنوشت بازی برای تیم تیم ملی کشورشان را رقم بزنند. ستارگانی مانند برناردو سیلوا، دیگو جوتا، ژائو فیلیکس، ویلیام کاروالیو، برنو فرناندز، روبن دیاز، ژائو کانسلو از جمله بازیکنانی هستند که دستان فرناندو سانتوس را برای چیدن ترکیب باز می‌گذارد.

لاجوردی‌ها مقابل لاله‌های نارنجی متوقف شدند
ایتالیا بعد از صعود نکردن به جام جهانی با تغییرات زیادی همراه شد. بعد از آمدن روبرتو مانچینی مربی خوش پوش و صاحب سبک ایتالیایی به راس نیمکت لاجوردی‌پوشان، حالا ایتالیا رفته رفته به قدرت پیشین خود بازگشته است. ایتالیایی‌ها با اینکه شب گذشته در شهر برگامو مقابل لاله‌های نارنجی متوقف شدند اما موفق شدند با کسب این یک امتیاز تا حدودی راه خود را به مرحله بعدی هموار کنند. مانچینی با اضافه کردن بازیکنان جوان و موفق مثل بارلا، جورجینو، پلگرینی، ایموبیله، چیسا، براردی، بیراجی، سنسی و مویسه کین به دنبال کسب افتخارات گذشته ایتالیایی‌ها در اروپا و جهان است.
 

از طرف دیگر هلند بعد از یک بازگشت موفق با رونالدو کومان به روزهای اوج، حالا با رفتن مربی‌اش به بارسلونا دچار افت شده. هلندی‌ها با احتساب بازی دیشب فقط یک گل به ثمر رسانده و دو باخت و یک مساوی هم در کارنامه آنها ثبت شده است. ستارگانی مثل دیپای، واینالدوم، دی یانگ، ده بیک، آکه، وان دایک به دنبال برگشت به قدرت برتر فوتبال اروپا هستند، اما با رفتن کومان گویا این بازگشت به تاخیر افتاده است.
 

شب گذشته ایتالیا توسط لورنزو پلگرینی از هلند پیش افتاد، اما در ادامه دانی فن ده‌بیک ستاره پیشین باشگاه آژاکس و فعلی یونایتد موفق شد کار را به تساوی بکشاند، اما در ادامه هر دو تیم هرچه زدند به در بسته خورد تا این دو تیم به تساوی یک یک رضایت دهند. ایتالیا با این یک امتیاز، ۶ امتیازی شده و در رتبه دوم باقی ماند و فرصت صدرنشینی را از دست داد و هلند نیز با این یک امتیاز با یک امتیاز کمتر نسبت به ایتالیا در رده سوم باقی ماند. لهستان با لواندوفسکی ستاره باشگاه بایرن مونیخ با ۷ امتیاز در رده نخست این گروه قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: