طرح شهاب استاندارد می‌شود

معاون آموزش ابتدایی گفت: پیش‌دبستانی خشت اول بنای آموزش‌وپرورش؛ و کلید برقراری عدالت آموزشی است.

کد خبر: ۷۲۵۲۵
۱۳:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ رضوان حکیم زاده در نشست تخصصی با نمایندگان آموزش ابتدایی استان خراسان جنوبی که در سالن اجلاس این اداره کل برگزار شد، تصریح کرد: گفتمان آموزش؛ به‌ویژه در دوره ابتدایی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.
 
وی، از طرح ملی خوانا به‌عنوان اجرای درست برنامه درسی مبتنی بر مدرسه محوری و مشارکتی یادکرد و گفت: دانش آموزان در دوره ابتدایی باید مهارت‌های خواندن، نوشتن وزندگی اجتماعی را به‌خوبی فرابگیرند؛ چراکه با توانمندسازی این مهارت‌ها در کودکان احترام به قانون، حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه معنا پیدا می‌کند.
 
معاون آموزش ابتدایی، بابیان این مطلب که طرح خوانا ۹۰ درصد اهداف سند تحول را در دوره ابتدایی محقق می‌کند، یادآور شد: منظور از خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست بلکه کسب مهارت تدبر و تفکر در مطالب است همچنان که مفهوم مهارت نوشتن، سوای رونویسی از روی کتاب‌ها و مجلات است؛ منظور از مهارت نوشتن، پرورش قدرت تخیل در دانش آموزان و صحیح نوشتن مطالب، ازنظر ادبی، دستوری و نگارشی است.
 
وی لازمه تحقق عدالت اجتماعی را فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان دانست و یادآور شد: امروز برنامه درسی به سمت درس ورزی، مهارت افزایی و پایان دادن به سلطنت کتب درسی می‌رود.
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حکیم زاده از استانداردسازی طرح شهاب خبر داد و عنوان کرد: رویکرد امروز پیش‌دبستانی پروژه محوری و یادگیری از طریق بازی است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: