انتقاد انصارالله از مداخله انگلیس در امور داخلی یمن

رئیس هیأت ملی و سخنگوی انصارالله یمن مداخلات سفیر انگلیس در امور این کشور را به باد انتقاد گرفت.

کد خبر: ۷۱۰۵۰
۱۴:۳۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیأت ملی مداخلات مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن را به باد انتقاد گرفت و توقف حملات به یمن و لغو محاصره را مجدداً خواستار شد.
 
عبدالسلام در ادامه افزود، سفیر انگلیس طبق معمول اقدام به صدور دستورالعمل و ترسیم سیاست‌ها برای کشوری مستقل به نام جمهوری یمن کرده بدون درک این مسأله که مزدوران و خائنانی که با آن‌ها ملاقات می‌کنند حتی نماینده خودشان هم نیستند. آن‌ها از پول پیروی می‌کنند و کشور و درآمد‌های آن را می‌فروشند.
 
وی همچنین تاکید کرد، ملت یمن قیمومیت و مداخله آشکار در امور داخلی خود و یا صادر کردن دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها در مسائل و خصوصیات آن از سوی هر طرفی که باشد، نمی‌پذیرد. ترس و دست و پا زدن انگلیس و آمریکا بیانگر شکست تجاوز و محاصره است.
 
عبدالسلام همچنین گفت، مزدوران هیچ ارتباطی با ملت بزرگ یمن ندارند، این مزدوران در حمله به یمن و ارتکاب جنایت‌های شنیع علیه آن دست داشته‌اند.
 
وی تصریح کرد، جهانیان به خوبی می‌دانند که تجاوز و محاصره علیه یمن طبق دستور آمریکا و انگلیس بود که ابزار‌های آن‌ها یعنی عربستان و امارات آن را اجرا کردند. آن‌ها همان کسانی هستند که از روز اول حمله تحریم‌های فراگیری را علیه یمن اعمال کردند و همچنان نیز به صورت زمینی، دریایی و هوایی ادامه دارد.
 
عبدالسلام همچنین تاکید کرد: ما خواهان توقف حملات و لغو محاصره از همان لحظه اول شدیم. سازمان ملل در حال فریب، طفره‌روی و نیز توجیه واقعیت کسانی است که مخالف توقف حملات و لغو محاصره و دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر و عادلانه هستند.
 
سخنگوی انصار الله مجددا بر موضع ثابت خود در خصوص توقف فوری این جنگ از طریق آتش‌بس فراگیر و پایان یافتن کامل محاصره تاکید کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: