سازمان ملل: قتل عام روهینجایی‌ها در ایالت راخین میانمار ادامه دارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که قتل عام و سوءاستفاده مردم در منطقه مسلمان نشین راخین در غرب میانمار ادامه دارد.

کد خبر: ۷۱۰۴۱
۱۴:۰۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه سازمان ملل آمده است که درگیری میان نیرو‌های مسلح میانمار و ارتش آراکان در راخین باعث مرگ و میر و از بین رفتن زیرساخت‌ها و ترک اجباری مردم از خانه هایشان شده است.
 
اولا موگرین، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل نگرانی عمیق خود را نسبت به اثر انسانی ادامه درگیری‌ها که از ۳ سپتامبر شروع شده است، ابراز داشت. وی یادآور شد که نزدیک به ۱۰۰ خانه به آتش کشیده شده و هزاران نفر از منطقه فرار کردند.
 
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که حقوق انسانی بین المللی ایجاب می‌کند که طرف‌های درگیر به مردم عادی احترام گذاشته و از هدف قرار دادن آن‌ها در عملیات‌های نظامی خودداری کنند.
 
نیرو‌های مسلح میانمار و شبه‌نظامیان بودایی از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ علیه روهینجایی‌ها دست به حملات نظامی و قتل‌عام می‌زنند که طبق اعلام منابع داخلی و بین‌المللی در اثر این جنایت‌ها علاوه بر آوارگی حدود یک میلیون روهینجایی به بنگلادش، هزاران روهینجایی دیگر کشته شدند.
 
دولت میانمار روهینجایی‌ها را "مهاجران غیرقانونی" از بنگلادش می‌داند و سازمان ملل نیز آن‌ها را "ستم‌دیده‌ترین اقلیت جهان" اعلام کرده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: