تحلیل گلوبال تایمز از نشست وین؛ اعضای برجام پای امضای خود ایستادند

روزنامه گلوبال تایمز چین از روزنامه‌های حزب حاکم این کشور نوشت: اعضای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به «برجام» در جریان برگزاری کنفرانس وین یک بار دیگر پای امضای خود ایستادند.

کد خبر: ۷۰۳۵۱
۱۱:۵۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ گلوبال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد: اعضای برجام در این نشست نه تنها پای امضای خود بلکه مقابل اقدامات آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران هم ایستادند.
 
در این گزارش آمده است: کشور‌های اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان از یک طرف و دیگر امضا کنندگان این توافق شامل چین و روسیه از طرف دیگر در تلاش هشتند تا توافق بسیار مهم برجام را نجات دهند. 
 
گزارش در ادامه با یادآوری خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی، فشار‌های حداکثری و تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را از علت‌های اصلی افزایش تنش‌ها بر سر این موضوع دانسته است.
 
گلوبال تایمز نوشته است: با این حال در موضع متفاوت با آمریکا، کشور‌های دیگر عضو برجام اصرار دارند باید از این توافق حفاظت و به آن عمل شود. 
 
رسانه چینی به نقل از توییت «هلگا اشمید» مقام ارشد اتحادیه اروپا که ریاست روز سه شنبه گفتگو‌ها را بر عهده داشت نوشته است: اعضای باقیمانده در برجام به رغم وجود پاره‌ای از چالش ها، عزم راسخی برای حراست از توافق با ایران و اجرای کامل آن دارند.
 
گلوبال تایمز به نقل از بیانیه بعدی وی نیز آورده است: آمریکا که از توافق هسته‌ای خارج شده است دیگر نمی‌تواند مبتکر یک اقدام دیگر برای بازگرداندن تحریم‌ها باشد.
 
روزنامه تاکید کرده است: ریشه همه مشکلات فعلی و افزوده شدن به تنش‌ها در این خصوص به خروج واشنگتن از برجام باز می‌گردد و حالا دیگر اعضا به ظور مشترک خواستار حراست از توافق بین المللی هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی با ایران هستند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: