اولین مسیر ایمن دوچرخه‌سواری در بزرگراه‌های پایتخت راه‌اندازی شد

شهردار منطقه ۱۳ تهران از احداث اولین مسیر ویژه دوچرخه سواری در اتوبان‌های تهران خبر داد.

کد خبر: ۷۰۱۶۶
۱۲:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره راه‌اندازی مسیر دوچرخه در بزرگراه‌های شرق پایتخت اظهارداشت: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک همچنین لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده، عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری در منطقه اجرا شد.
 
وی افزود: فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقاء سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا از اهم اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.
 
رحمان زاده با اشاره به جزئیات این اقدام اظهارداشت: عملیات احداث مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری با کارشناسی و مطالعات متعدد در این زمینه برای در نظر گرفتن ایمن‌ترین مسیر برای دوچرخه سواران در نظر گرفته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مسیر دوچرخه سواری واقع در اتوبان شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی در حال اجراست که طول این مسیر حدود ۷۰۰۰متر طول و عرض این مسیر ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است، تصریح کرد:این مسیر از میدان شهید کلاهدوز آغاز و تا در شرقی مترو شهید کلاهدوز ادامه دارد که به‌وسیله علایم جداکننده فیزیکی و نوشتاری طراحی و جانمایی شده است. 
 
شهردار منطقه ۱۳ تهران بازدید و بررسی روزانه مسیر‌های دوچرخه سواری و حذف هر گونه زواید در این مسیر‌ها را از اولویت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک برشمرد و گفت: با تکمیل این عملیات و استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودرو‌های شخصی، شهری سالم و با آلودگی کمتر را شاهد خواهیم بود.
 
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: