بومی‌سازی هتل‌های کپسولی به کجا رسید؟

خردادماه از اولین هتل‌های کپسولی رونمایی و هم اکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید آن در حال انجام است.

کد خبر: ۷۰۱۳۸
۰۹:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ هادی سجادی راد مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت طرح بومی سازی هتل‌های کپسولی گفت:همزمان با رونمایی از هتل‌های کپسولی با حضور دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یک نامه از سمت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج. ا. ا. به ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز از زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری ارسال شد و در این نامه از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به حوزه بومی‌سازی هتل‌های کپسولی دعوت شده بود. در ادامه به دلیل پوشش گسترده خبری این موضوع، چندین شرکت برای همکاری در طرح بومی‌سازی هتل‌های کپسولی به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج. ا. ا. مراجعه کردند تا از جزئیات طرح مذکور آگاه شوند.
 
او افزود: بر اساس اعلام نیاز شرکت‌های دانش بنیان آماده برای بومی‌سازی هتل‌های کپسولی برای آشنایی با جزئیات کارشان، ما در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج. ا. ا. علاوه بر ارائه بسته اطلاعات فنی مرتبط با طرح بومی‌سازی هتل‌های کپسولی، امکان بازدید میدانی و دسترسی کامل به قطعات و نمونه‌های ساخته شده هتل‌های کپسولی را برای این شرکت‌ها فراهم کردیم. آن‌ها در وهله اول اجرای طرح بومی‌سازی هتل‌های کپسولی، کار مطالعاتی روی طرح مذکور را در دستور کارشان قرار دادند و هم‌اکنون فرآیند مهندسی معکوس سازه هتل‌های کپسولی را طی می‌کنند، ولی طبیعتاً سرعت عملکردشان با یکدیگر متفاوت است و براساس توافقات انجام شده در بازه‌های زمانی ماهیانه گزارش پیشرفت کارشان را به کانون ارائه می‌دهند.
 
 مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس مجموعه گزارش‌هایی که تا کنون ارائه شده است، برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه بومی‌سازی هتل‌های کپسولی برای تأمین قطعات الکترونیک سازه این هتل‌ها با چند مجموعه تولیدی داخلی مذاکرات متعددی را انجام داده اند و خوشبختانه با یکی از آن‌ها نیز به نتایج خوبی رسیده اند.
 
سجادی راد گفت: در خصوص مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت بدنه سازه هتل‌های کپسولی نیز گزارش‌هایی ارائه شده است مبنی بر اینکه اگرچه پیش از این تصور می‌شد امکان تولید موارد اولیه فوق در کشور وجود ندارد، اما یک مجموعه تولیدی داخلی اعلام کرده است که دانش فنی و توانمندی تولید با کیفیت این ماده را دارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: