مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید، استعفای کمیسر تجارت اتحادیه اروپا و گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری آمریکا و ترکیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

کد خبر: ۶۹۸۵۸
۱۰:۲۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

 
دیدارنیوز ـ رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای اعزام نیرو‌های گارد ملی به ویسکانسین برای مقابله با معترضان به خشونت پلیس خبر داد.
 
- معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت که اتحادیه اروپا به نقش بی‌طرفانه آژانس اعتماد دارد.
 
- دبیرکل حزب‌الله لبنان به تجاوز‌های اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان واکنش نشان داد.
 
- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از بازگشت از تهران گفت که زمان دسترسی به دو پایگاه هسته‌ای ایران «بسیار، بسیار نزدیک» خواهد بود.
 
- رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه تلفنی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.
 
- یار انتخاباتی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که در صورت پیروزی دولت وی، توافق هسته‌ای با ایران احیا خواهد شد.
 
- وزارت خارجه روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ابتکار آمریکا برای از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نشد؛ به آمریکایی‌ها پوچی قانونی و رویه چنین اقدام‌هایی را نشان دادند، اقدام‌هایی که نه چشم‌اندازی و نه عواقب قانونی دارند.
 
- کمیسر تجارت اتحادیه اروپا پس از متهم شدن به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ مجبور به استعفا شد.
 
- رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار آن شد که رقیب دموکرات وی پیش از نخستین مناظره ریاست‌جمهوری که برای ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است، آزمایش مواد مخدر بدهد.
 
- عامل حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند به حبس ابد محکوم شد.
 
- هم‌زمان با گسترش تظاهرات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید تشدید شده است.
 
- انگلیس به بیانیه ایران و آژانس واکنش نشان داد.
 
- اولیانوف به بیانیه مشترک ایران و آژانس واکنش نشان داد.
 
- چین از سخنان اخیر رئیس شورای امنیت در مورد ایران حمایت کرد.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: