تاکید بر توانمندسازی دانش آموزان با رویکرد اشتغال

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان با رویکرد کارآفرینی تاکید کرد.

کد خبر: ۶۹۷۸
۱۱:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان با رویکرد کارآفرینی تاکید کرد.
علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در بخش پسران که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: خدا را شاکرم که در ایستگاه پایانی سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور هستیم.

او ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره ادامه داد: امروز باید به رویکرد وزیر آموزش و پرورش در حاکمیت رویکردهای تربیتی در فضای تعلیم و تربیت افتخار کنیم که یکی از وسیله‌های تحقق آن همین جشنواره‌هاست.

کاظمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: این جشنواره بزرگترین رخداد فرهنگی هنری در حوزه دانش‌آموزی است که پشتوانه ۶ میلیون نفری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: این تعداد نشان از علاقه و ذائقه مردم به حوزه فرهنگ و هنر دارد. ۴ هزار و ۶۰۰ اثر برگزیده به دبیرخانه رسید که ۲ هزار دانش‌آموز منتخب برای مرحله پایانی انتخاب شدند.

او ادامه داد: اگر قرار باشد حال آموزش و پرورش و مدرسه را ببینیم یکی از استراتری‌های ما ایجاد روحیه نشاط و امید است زیرا مرکز و محور آن برگزاری همین جشنواره‌هاست.

کاظمی گفت: برای ایجاد شور و نشاط در فضای مدرسه برای سال آینده فعالیت‌هایی در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به برگزاری تئاتر مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع با کمک خانه تئاتر و اساتید این حوزه در آموزش و پرورش عمومی می‌شود.

او از برگزاری این موضوع در سال گدشته به صورت آزمایشی در استان فارس خبر داد و گفت: سرودهای همگانی نیز با نگاه تقویت هویت ملی و عمومی در مدارس اجرا خواهند شد.

کاظمی گفت: امسال این با دو رویکرد جدید تلاش داریم دانش‌آموزان در عرصه رقابت جمعی و فردی با ایجاد خودباوری و توسعه توانمندی‌های خود از تجربه اساتید برتر حوزه استفاده کنند.

او ادامه داد: باید توانمندی‌های دانش‌آموزان با رویکرد مهارت آفرینی دنبال و از ظرفیت‌های مکانی، زمانی و رسانه‌ای استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بهترین راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی را برگزاری همین جشنواره‌ها دانست و گفت: این جشنواره مرکز و منبع رویش و سرچشمه خروشان نیروهای پراستعداد فرهنگی هنری است که می‌تواند سرمایه ارزشمندی برای نظام باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: