افتتاح مجتمع فولاد اردکان در مراسم ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور

مجتمع فولاد اردکان به عنوان اولین و بزرگترین طرح خصوصی کشور در مراسم ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور، معاون وزیر صمت و مسئولان استان یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر: ۶۹۶۷۸
۱۳:۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
دیدارنیوز - این مجتمع فولادی که در زمینی به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع با زیربنای یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در اردکان ایجاد شده، امروز سه‌شنبه چهارم شهریورماه به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

این واحد فولادی در زمینه تولید آهن اسفنجی به منظور تأمین بخشی از نیاز داخلی خوراک کارخانه‌های فولادسازی و نیز فولاد، شامل زنجیره کامل تولید مشتمل بر واحد کنسانتره، واحد گندله‌سازی، واحد تولید آهن اسفنجی، واحد ذوب و فولاد و کارخانه نورد، در اردکان فعالیت می‌کند.

ظرفیت سالانه تولید این مجتمع که با سرمایه‌گذاری کل ۲۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، ۹۶۰ هزار تن اعلام شد.

این مجتمع فولادی زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیش‌بینی اشتغال دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرد.

یاداور می‌شود؛ شرکت مجتمع فولاد اردکان فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیر مجموعه جهان پروفیل پارس از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد.

هم‌اکنون استان یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند و اردکان نیز به لحاظ مواد معدنی از شهرستان‌های غنی این استان به شمار می‌رود.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر در دو هزار و ۹۷۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد فعالیت دارند به طوری که یزد، چهارمین استان صنعتی کشور است و نقش موثری در تولید کالا‌های صنعتی کشورمان دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: