جادوی آلمانی- فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا

فصل غول‌کشی در لیسبون؛ سیتی هم به رئال و بارسا پیوست

منچسترسیتی هم به جمع بزرگان ناکام اضافه شد تا رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا همچنان با نتایج عجیب خود هواداران فوتبال را غافلگیر کند.   لیون شنبه شب در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد سه بر یک تیم متمول منچسترسیتی را شکست دهد تا خود را به جمع لایپزیش، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ اضافه کند.

کد خبر: ۶۸۷۷۵
۱۲:۰۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ مهدی زعیم زاده: لیگ قهرمانان اروپا پس از یک وقفه بیش از چهار ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا از سرگرفته شد و نتایج این رقابت‌ها با غافلگیری‌های زیادی همراه بود. ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی یوونتوس مقابل لیون حذف شد تا این تیم را به همراه لیورپول و رئال مادرید حذف شده‌های بزرگ مرحله یک هشتم نهایی دانست. مرحله یک چهارم نهایی به صورت متمرکز در لیسبون پرتغال برگزار شد و اتفاقاتی جذاب رقم خورد. پاری‌سن ژرمن در بازی اول در شرایطی که تا دقیقه نود یک- صفر از آتالانتا عقب بود دو بر یک حریفش را شکست داد تا بالاخره خود را به جمع چهار تیم برتر اروپا برساند. در بازی دوم در حالیکه همه منتظر برتری تیم باتجربه اتلتیکو مادرید مقابل تیم تاره تاسیس لایپزیش بودند، این ژرمن‌ها بودند که دست به تاریخ‌سازی زدند و خود را به نیمه نهایی رساندند. تیم لایپزیگ (لایپزیش) در شرایطی موفق شد اتلتیکو را حذف کند که تعداد دیدار‌هایی که لایپزیش در طول تاریخ خود انجام داده از تعداد مسابقاتی که دیه‌گو سیمئونه روی نیمکت اتلتیکومادرید نشسته است کمتر است!

نتایج روز سوم و چهارم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حیرت‌آورتر بود. بارسا هشت- دو مقابل بایرن مونیخ درهم کوبیده شد تا یکی از نتایج ماندگار تاریخ فوتبال ثبت شود. نتیجه‌ای که زمینه تحولات زیادی در بارسا را ایجاد کرده است. در بازی آخر هم لیون، این اتفاقات عجیب را تکمیل کرد و سه بر یک تیم مدعی منچستر سیتی را شکست داد. این بار هم پپ گواردیولا با سیتی در اروپا ناکام ماند. منچسترسیتی در چهار فصل اخیر ۹۴۳ میلیون دلار هزینه کرده، اما یک بار هم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان نرسیده است.

 
زنده باد آلمان و فرانسه
در مرحله نیمه نهایی حالا شاهد نبرد تمام فرانسوی-آلمانی خواهیم بود. سه‌شنبه ۲۸ مرداد لایپزیش با پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند و فردای آن روز بایرن مونیخ به مصاف لیون می‌رود. موفقیت تیم‌های آلمانی و فرانسوی باعث شده تا مربیان و بازیکنان شاغل در این دو لیگ قدرت بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه را به رخ حریفان بکشند و به سایر لیگ‌ها طعنه بزنند.

این برای اولین بار است که از فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ هیچ تیمی از لالیگا و یا لیگ برتر انگلیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند. در این ۱۴ سال بار‌ها منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، رئال مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا موفق شدند خود را به نیمه نهایی برسانند، اما این بار مقهور رقبای فرانسوی-آلمانی شدند. این برای اولین بار در تاریخ است که دو تیم فرانسوی به نیمه نهایی می‌رسند. پس از ۱۴ سال در نیمه نهایی نه خبری از مسی است نه رونالدو. تمامی این نکات نشان می‌دهد که لیگ قهرمانان امسال تورنمنتی متفاوت با ادوار گذشته بوده است؛ پر از غول‌کشی و درخشش تازه واردها.

 
 
بایرن؛ شانس اول
در میان چهار تیم حاضر در نیمه نهایی یک قدرت سنتی حضور دارد. در بین چهار تیم بایرن مونیخ، لایپزیش، پاریسن‌ژرمن و لیون تنها مونیخی‌ها سابقه قهرمانی در اروپا را دارند و با توجه به نتیجه خیره‌کننده آن‌ها مقابل بارسا شانس اول قهرمانی محسوب می‌شوند. سه تیم دیگر در پی اولین قهرمانی اند.

در جمع چهار مربی حاضر در این مرحله سه مربی، هانس دیتر فلیک (بایرن مونیخ)، توماس توخل (پاری‌سن‌ژرمن) و ‎یولیان ناگلزمان (لایپزیش) آلمانی‌اند و یک مربی فرانسوی، رودی گارسیا (لیون). هیچ یک از این چهار مربی هم تا به حال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه نکردند. دیدار‌های نیمه نهایی ۲۸ و ۲۹ مرداد و فینال این مسابقات دوم شهریور در لیسبون برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: