آرتروز دارید؛ این مواد را نخورید

پزشکان می گویند خوردن یک سری خوراکی ها شاید به درمان بیماری آرتروز کمک نمی کند اما می تواند تا حدودی التهاب و درد را کاهش دهد.

کد خبر: ۶۷۸۶۵
۱۴:۵۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوزـ از آنجاییکه خوردن مواد لبنی باعث تحریک بافت اطراف مفاصل می شود، بهتر است از خوردن این مواد اجتناب کنید و بهترین جایگزین برای آن عدس، گردو، توفو، لوبیا و اسفناج است.

توجه داشته باشید خوردن مواد افزودنی برای مبتلایان به آرتروز بسیار مضر است. بسیاری از غذاهای آسیایی مانند سس سویا حاوی MSG هستند. سس سالاد، سوپ‌های آماده، غذاهای سریع و آماده حاوی این ماده هستند که باعث حبس شدن آب و تورم می‌شود.

در کنار این مواد نخوردن شکر را هم مد نظر داشته باشید، خوردن شکر مساوی با التهاب‌های دردناکی است که مخصوصاً برای افراد مسن بسیار مضر است.شاید برای شما جالب باشد که نمک هم با توجه به پتانسیلی که در ایجاد التهاب مفاصل دارد، برای شما مضر است. نمک روی همه افراد به یک نحو اثر نمی‌گذارد اما در اغلب مردم اثر منفی دارد.

از نمک تا روغن‌هایی که می‌خوریم

چربی‌های اشباع‌شده هم باعث التهاب مفاصل می‌شوند. مصرف بیش از حد چربی، علامتی برای بیماری‌های قلبی است. بیشترین منابع چربی‌های اشباع شده، گوشت قرمز و غذاهای سرخ‌شده و فراوری شده است.

روغن ذرت امگا 6 زیادی دارد که درست است ما به اسیدهای چرب آن نیاز داریم اما مقدار بیش از حد آن می‌تواند باعث ایجاد التهاب شود. امگا 6 در روغن‌هایی از جمله آفتابگردان، ذرت، سبزیجات، بادام‌زمینی، انگور و در محصولاتی مانند سس سالاد و مایونز پیدا می‌شود.

کربوهیدرات‌هایی تصفیه شده مثل کیک و نان، کراکر و غلات که فراوری شده‌اند، هیچ یک از ارزش‌های غذایی اصلی گندم را ارائه نمی کنند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده باعث ایجاد التهاب در بدن شما می‌شوند.

جالب است بدانید که غذاهایی که در دمای بالا پخته می‌شوند، باعث بروز پیری زودرس می‌شوند. به غذاهای سرخ شده در دمای بالا نه بگویید و التهاب را از بدنتان دور کنید.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: