مشکل حواله ارزی برای تامین مواد اولیه آزمایشگاهی و پزشکی

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران گفت: در حال حاضر کمبودی به لحاظ تجهیزات نداریم اما برای حواله ارز تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم.

کد خبر: ۶۷۶۸۹
۱۴:۲۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز - قاسم نوده فراهانی، درباره اوضاع تولید داخل و واردات تجهیزات مورد نیاز پزشکی و آزمایشگاهی اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ تولید داخل تجهیزات در شرایط مناسبی هستیم، در حوزه واردات هم با توجه به تخصیص ارز مشکل چندانی وجود ندارد، کالاها در حوزه بهداشت و درمان قیمت‌گذاری می‌شود و سودها نیز برای واردکننده، صادرکننده و یاعرضه‌کننده مشخص است.

 

 وی افزود: تمام کارهای مربوط به ثبت و واردات کالای پزشکی کارشناسی شده است. واردکننده و عرضه کننده باید در سایت IMED عضو شود و نوع کالا، کشور مبدا واردات و میزان واردات را ثبت کنند. در این سایت زمان، ترخیص کالا و توزیع ثبت و قیمت‌گذاری می‌شود و هر بیمارستانی که قصد خرید کالا دارد به این سایت مراجعه می‌کند، ممکن است بستگی به کارخانه تولیدکننده برخی کالاها درصدی تفاوت قیمت داشته باشد و بیمارستان بر آن مبنا کالا را خریداری می‌کند.

 

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران درباره امکان واردات کالای مورد نیاز آزمایشگاهی و پزشکی به جای پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی گفت: اگر ارزی در کره موجود باشد حتما شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند مثلا کیت‌های آزمایشگاهی و برخی کیت‌های تست کرونا از این کشور وارد می‌شود در این موارد را وزارت بهداشت تصمیم گیری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه با بررسی و بازرسی‌های انجام شده هیچ کالای احتکاری در این صنف کشف نشده است، تاکید کرد: در حال حاضر کمبودی به لحاظ تجهیزات نداریم اما برای حواله ارز تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما در کل با کمبود مواجه نشده‌ایم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: