حمله دوباره کرونا به فوتبال؛ آیا لیگ نوزدهم به پایان می‌رسد؟

هفته بیست و دوم لیگ برتر در شرایطی از امشب (شنبه چهاردهم تیر) آغاز می‌شود که شیوع ویروس کرونا در اردوی دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران، بحران جدیدی در فوتبال ایران ایجاد کرده است. بحرانی که می‌تواند لیگ را پس از ۱۰ روز شروع، دوباره به تعطیلی بکشاند.

کد خبر: ۶۴۸۶۱
۱۶:۴۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: بالا گرفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به فوتبال هم کشیده شد. چند روز پیش از خوزستان خبر رسید که تست کرونای چند بازیکن فولاد مثبت شده است. سعید آذری، مدیرعامل خوزستان امروز رسما عنوان کرد که تست کرونای ۱۱ بازیکن و پنج همراه تیم فولاد مثبت است. فولادی‌ها خواهان لغو بازی فردای خود با نساجی شدند. بمب دیگر کرونایی در تهران منفجر شد. باشگاه استقلال به دلیل مثبت بودن تست کرونای چند عضو این باشگاه، تمرین امروز خود و سفرش به عسلویه برای بازی با پارس‌جنوبی جم را لغو کرد. استقلال پس از کسب نتایج ضعیف در از سرگیری لیگ،   قرار است فرداشب در جم، میهمان پارس جنوبی باشد. پزشک تیم فوتبال استقلال تعداد مبتلایان به کرونا را شش نفر عنوان کرد، اما اسامی آن‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار نداد. گفته می‌شود وریا غفوری، یکی از بازیکنان است. پس انتشار این اخبار، فوتبال ایران وارد وضعیت قرمز شد.

باشگاه استقلال در حال بررسی کناررفتن از ادامه مسابقات است. فولاد هم اعلام کرده قادر به بازی با نساجی نیست. مسوولان هم اظهارنظر‌های متناقض در این باره دارند. زهره هراتیان، رییس ایفمارک، تاکید داشت که بازی‌ها لغو نمی‌شود. «گزارش باشگاه فولاد خوزستان به دست ما رسیده است، اما تعداد اعضای کرونایی تیم، به ۲۵ درصد نمی‌رسد. ما تصمیم‌ساز نیستیم و فقط براساس مستندات عمل می‌کنیم. در خصوص بازی کردن یا نکردن یک تیم، ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیم‌گیرنده نهایی است.» این در حالی است که سخنگوی فدراسیون پزشکی، ورزشی عنوان کرد که دو باشگاه استقلال و فولاد باید به قرنطینه بروند.

سازمان لیگ حالا با یک بحران مهم روبرو است؛ اگر دو باشگاه فولاد و استقلال به قرنطینه بروند برگزاری ادامه لیگ مشکل خواهد شد. ضمن اینکه تکرار این اتفاق در تیم‌های دیگر هم محتمل است. بعید است استقلال و فولاد هم حاضر شوند در این شرایط به مصاف حریفان بروند. در این شرایط احتمال لغو دو بازی نساجی-فولاد، پارس جنوبی- استقلال بسیار زیاد است.

تعطیلی کامل لیگ هم مشکلات دیگری ایجاد می‌کند. با ازسرگیری لیگ دو تیم پرطرفدار تراکتور و استقلال از جمع چهار تیم بالای جدول خارج شدند و اگر قرار باشد الان لیگ تعطیل شود و به این دو تیم سهمیه آسیایی نرسد، مسوولان ورزش و فوتبال ایران با اعتراض‌های زیادی روبرو خواهند شد. احتمالا بازی‌های این هفته به صورت ناقص برگزار خواهد شد و مسوولان منتظر جواب آزمایش سایر تیم‌ها و نظر ستاد مبارزه با کرونا می‌نشینند.

کار ساده پرسپولیس
هفته بیست و دوم لیگ برتر امشب با سه بازی آغاز می‌شود. پرسپولیس که با برد مقابل پیکان یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد، در ورزشگاه آزادی پذیرای شاهین بوشهر است. پرسپولیس روی کاغذ کار سختی مقابل شاهین انتهای جدولی ندارد و می‌تواند وضعیت خود را در صدر بهتر هم کند. ذوب‌آهن با مربی جدید خود، لوکا بوناچیچ، میزبان پیکان است. پیکان برای فرار از سقوط باید با پنج، شش تیم دیگر رقابت کند که یکی از آن‌ها همین ذوب‌آهن است. در دیگر بازی امشب تراکتور میزبان صنعت نفت آبادان است. تراکتور پس از باخت خانگی مقابل نساجی اگر می‌خواهد به سهمیه برسد باید در این بازی خانگی پیروز شود.

پنج بازی هم قرار است فردا انجام شود. سپاهان، تیم دوم جدول میهمان سایپاست. این تیم برای حفظ جایگاهش باید در این بازی پیروز شود، سایپا به فکر فرار از منطقه خطر است. فولاد پس از پنج برد پیاپی میهمان نساجی احیاشده است. باید دید این بازی برگزار خواهد شد یا خیر؟

گل گهر دیگر تیم انتهای جدول، میزبان شهرخودرویی است که برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کند. نفت مسجد سلیمان میزبان ماشین‌سازی است. رضا مهاجری به تازگی هدایت ماشین‌سازی را برعهده گرفته است.

قرار است در جم هم استقلال به مصاف پارس جنوبی برود. استقلال در سه بازی اخیر خود فقط یک امتیاز گرفته و حالا رسیدنش به سهمیه آسیا هم کمی سخت شده است. استقلال تا به حال دو بار در جم به میدان رفته است که هر دو بار هم باخته است. به هر حال آنچه مشخص است احتمال ایجاد تغییر در برنامه این هفته لیگ بسیار زیاد است. اعضای ستاد مبارزه با کرونا تاکید دارند در شهر‌های قرمز بازی برگزار نشود و همه منتظر تصمیم مهم سازمان لیگ‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: