تاکید یزدی بر نظم هرچه بیشتر در فرایند تربیتی طلاب جوان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم افزایش نظم و برنامه ریزی بهتر در جهت تربیت طلاب جوان تاکید کرد.

کد خبر: ۶۴۲۵۵
۰۹:۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز - محمد یزدی جمعه شب در مراسم تجلیل و تکریم آیت‌الله استادی، آیت‌الله مقتدایی و حجت‌الاسلام والمسلمین غروی که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، این تقدیر را وظیفه جامعه مدرسین دانست و گفت: این تجلیل در واقع از سوی مراجع معظم تقلید صورت می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ترویج معارف دینی خاطرنشان کرد: همه افرادی که در راه حفظ مکتب خاندان اهل بیت(ع) از شر اشرار کوشیده‌اند، در پیشگاه الهی مأجور و منصور هستند.

وی با ذکر این مطلب که موفقیت‌های شورای عالی حوزه در دوره‌های گذشته قابل انکار نیست، گفت: این موفقیت ها، بسیار هستند که جزئیات خدمات شورای عالی باید در جای خود و در جلسات بیان شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازماندهی خوبی در حوزه‌های علمیه شکل گرفت، یادآورشد: با حضور نمایندگان امام خمینی(ره) و آیت‌الله گلپایگانی شورایی تحت عنوان شورای مدیریت شکل گرفت که مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی یک دهه مدیریت این شورا را برعهده داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علاوه بر اعتقاد به‌وجود یک نظم درونی و معنوی در حوزه‌های علمیه، از گذشته این اعتقاد وجود دارد که باید برای طلاب جوان در سطوح مختلف برنامه‌ریزی و نظم مشخصی وجود داشته باشد، پس از تقسیم وظایف سیاست‌گذاری و اجرا میان شورای عالی و مدیریت حوزه، تنظیم مسائل و برنامه‌ریزی‌ها به مراتب ارتقا پیدا کرده است.

یزدی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته آیات مکارم شیرازی، راستی کاشانی، استادی، مؤمن، مقتدایی و بوشهری دبیر این شورا بوده‌اند که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، آیات استادی، مقتدایی و غروی در دوران عضویت خود در شورای عالی خدمات بسیار خوبی انجام دادند و اجر معنوی و پاداش اخروی اقدامات این عزیزان نزد پروردگار محفوظ است اما تکریم شخصیتشان وظیفه جامعه مدرسین است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: