تشکیل بانک اطلاعاتی برای ۲ هزار المان میراثی در مرکز تهران

شهردار منطقه ۱۱ تهران از تشکیل بانک اطلاعاتی برای بیش از ۲ هزار المان میراثی در محدوده مرکزی پایتخت خبر داد.

کد خبر: ۶۱۶۷۵
۱۴:۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ نصرالله آبادیان درباره حفاظت از میراث معماری معاصر در مرکز تهران اظهارداشت: در راستای مصوبه شورای شهر درمورد طرح حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران و مطابق بند حفظ، تثبیت و احیای معماری معاصر، اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی و مستند سازی میراث معماری مدرن از دوره قاجار تا پایان دوره پهلوی کرده است.
 
آبادیان ادامه داد: در تهیه مستندات از میراث واجد ارزش معماری، تاریخچه تمامی المان‌ها از جمله تابلوها، درها، پنجره‌ها و عناصر و اجزای تشکیل دهنده آن‌ها شامل جنس، نوع، طرح، رنگ و ویژگی‌ها بررسی می‌شوند تا در قالب یک مستند بسیار مفید از میراث معماری مدرن منطقه ۱۱ گردآوری شوند که پس از چاپ کتابچه در اختیار عموم قرار می‌گیرد و فایل آن نیز در سایت شهرداری منطقه ۱۱ بارگزاری خواهد شد.
 
شهردار منطقه ۱۱ اظهار کرد: برداشت اطلاعات از ابنیه میراثی واجد ارزش به صورت تهیه مشخصات کامل، نقشه، تصاویر وضع موجود در سطح نواحی چهارگانه توسط تیم کارشناسی متخصص آغاز شده و با توجه به وجود بیش از ۲ هزار عناصر معماری در این منطقه تهیه مستندات تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.
 
به گفته آبادیان این اقدام به عنوان مستند ارزشمندی از میراث معماری مدرن برای نسل‌های آینده باقی خواهد ماند و از تخریب المان‌های معماری در اثر مرور زمان جلوگیری و عامل هویتی برای ضبط تاریخ سیر تحول عناصر معماری مدرن خواهد بود.
 
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: خانه گلستانه، خانه امیر بهادر، خانه مینایی، خانه تیمورتاش و بسیاری از ابنیه ارزشمندی که از دوره قاجار تا به امروز باقی مانده اند شامل این طرح خواهند شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: