راهنمای انتخاب رشته کنکور

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور شهر تهران را اعلام کرد.

کد خبر: ۶۱۰۹
۰۹:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ صبح امروز کارگاه تخصصی مسئولان مراکز مشاوره و مشاورین آموزش و پرورش شهر تهران در محل تالار فرهنگ برگزار شد. در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، اولین گام در فرایند انتخاب رشته را ایجاد حس اعتماد در مخاطبین و ارائه خدمات کیفی به دانش آموزان و شهروندان شریف تهرانی قلمداد کرد.

کریمی با اشاره به اینکه ما  به دنبال ارائه مشاوره تخصصی بر اساس رغبت مخاطب هستیم اظهارکرد: کار مشاور آشنا نمودن دانش آموزان با توانایی خود و کمک به انتخاب عالمانه و آگاهانه است.

وی بر بحث تفاوتهای فردی در انتخاب رشته و توجه به ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان تصریح کرد و گفت: کسب علایق و رغبت دانش آموزان را در کنار اولیاء ببینید و با صداقت و صمیمیت از دادن وعده و وعیدهای کاذب به دانش آموزان پرهیز کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر ترسیم افق روشن برای دانش آموزان اضافه کرد: نوجوانان ما نیاز دارند تا خوب فکر کنند و کورکوررانه پاسخ ندهند.

وی یک مرحله مهم از تشکیل هویت افراد را ایجاد هویت شغلی دانست و گفت: 70 درصد هویت اشخاص بر اساس شغل و رشته ای است که انتخاب می کنند.

در این جلسه بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرروش شهر تهران نیز با اشاره به اینکه مردم به معلمین و مشاوران متخصص آموزش و پرورش اعتماد دارند گفت: شعار ما این است که " مشاوره می دهیم تا شما متناسب با استعداد خود آگاهانه انتخاب رشته کنید".

وی افزود: تحول را کسی ایجاد می کند که کاستی‌ها را ببیند و با سیستمهای دولتی آشنایی داشته باشد. اگر حتی یک نفر را در جهت شناخت استعدادهای خود به درستی هدایت کنیم نتیجه آن در آینده کشور نمود پیدا خواهد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: