جاده‌های تکاب مقتل مردم بی‌گناه؛ وزارت راه تدبیری بیاندیشد‌

امام جمعه تکاب با انتقاد از متولیان دولتی مرتبط با حوزه راه گفت: جاده‌های مواصلاتی این شهرستان دهها سال است تبدیل به قتلگاه مردم بی گناه شده بنابراین اصلاح آن نیازمند اهتمام جدی مسئولان دولتی است.

کد خبر: ۶۰۹۹
۲۱:۵۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
 

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تکاب, با اشاره به مشکلات این شهرستان اظهار داشت: تکاب جنوبی‌ترین شهر استان است و جاده‌های منتهی به تکاب شرایط مناسبی ندارند و همین موضوع سبب شده شرایط برای سرمایه‌گذاران سخت شود. تکاب دارای ذخایر معدنی متعدد است و برای سرمایه‌گذاری در سطح گسترده نیازمند حمایت دولت و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

امام‌جمعه تکاب گفت: به سبب کمبود حمایت و وضعیت نامطلوب راه‌ها و نبود امکانات مناسب، فرد سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد ذخایر را استخراج کرده و در جای دیگری سرمایه‌گذاری کند در نتیجه بهتر است تشویقاتی برای آنها از سوی دولت در نظر گرفته شود.

برادری افزود: یکی از بزرگ‌ترین حمایت‌ها اصلاح وضعیت جاده‌هاست چون جاده یکی از شاخص‌های توسعه است و باید تمهیداتی صورت گیرد که از منابع معدنی به نفع شهر استفاده شود و علاوه بر استخراج از معادن تبدیل آنها نیز در همین شهر صورت گیرد و مسئولان نیز باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه تکاب گفت: منطقه آزاد ماکو در عرض چند سال پیشرفت قابل‌توجهی داشته و افزون بر اصلاح جاده‌ها, فرودگاه نیز احداث‌شده است چون یکی از راه‌های ارتباط‌گیری و حضور گردشگر و سرمایه‌گذار فرودگاه است. تکاب نیز از لحاظ معدنی غنی محسوب می‌شود و علاوه بر اصلاح راه‌ها باید احداث فرودگاه نیز جزو برنامه‌ها قرار گیرد.

برادری با بیان اینکه کلنگ‌زنی بیمارستان تکاب 12 سال است که صورت گرفته، تصریح کرد: متأسفانه در مراحل پایانی این پروژه عزمی جدی برای تکمیل آن صورت نمی‌گیرد و به همین سبب مشکلاتی ایجاد شده ‌چون بیمارستان قدیمی تکاب, کفاف مریضان را نمی‌دهد و عمر تجهیزات آن رو به‌پایان است.

امام‌جمعه تکاب خاطرنشان کرد: بسیاری از مریض‌ها در راه بیمارستان ارومیه جان خود را از دست می‌دهند و این ناجوانمردانه است و به گفته مسئولان شبکه بهداشت بیمارستان جدید نیز در صورت پایان‌ برخی از قسمت‌های آن پاسخگو نیست زیرا برای 12 سال پیش در نظر گرفته‌شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: