پیشنهادات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات نهایی یک هزار و 90 دانش‌آموز با نیاز ویژه را تشریح کرد.

کد خبر: ۶۰۵۹۱
۱۰:۴۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز - سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بابیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از۱۷خرداد شروع خواهد شد، اظهار کرد: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و 90 دانش‌آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان به‌دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.

وی افزود: ۱۸۱دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش آموزان نابینا در نزدیک‌ترین محل زندگی خود تقسیم‌بندی شوند.

حسینی بابیان اینکه ۳۴۵دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند، گفت: با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چندگزینه‌ای طراحی شود.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی تصریح کرد: ۵۶۴دانش‌آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به‌صورت چندگزینه‌ای برای آنان برگزار شود. 

به گزارش مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، حسینی با اشاره به اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی» از مهم‌ترین طرح‌های سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری  طرح با تاخیر یک‌ماهه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه‌ها و کاهش تعداد مراجعین به ستاد ملی کرونا داده‌ شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: