حمایت معنی دار ابوالفضل فاتح از خبرنگاران ایسنا چند روز پس از اخراج یک خبرنگار

ابوالفضل فاتح، موسس و اولین مدیرعامل ایسنا در یادداشتی روز معلم را به خبرنگاران ایسنا تبریک گفت. این یادداشت حمایتی معنادار چند روز پس از اخراج یکی از خبرنگاران این خبرگزاری است.

کد خبر: ۶۰۳۹۷
۲۰:۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز - متن یادداشت بدین شرح است:

بسمه تعالی

اگر روز معلم، روزی است که باید یاد و منزلت آموزگارانمان، یعنی آنان که به ما راه و رسم زیست مسوولانه و چگونه اندیشیدن را آموخته اند، گرامی بداریم، برای این بنده کوچک خدا، خبرنگاران ایسنا از روز نخست تا امروز آموزگاران دورانند. آموزگاران عرصه ی آگاهی مبتنی بر اخلاق که در فراز و فرود دوران ها و کوران مصائب، مکتبی به نام ایسنا را پایه ریزی و از آن پاسداری کرده اند.

آری ایسنا یک مکتب است. وقتی از مکتب سخن به میان می آوریم، سخن از فلسفه، هدف، باورها، چارچوب و شاخصه ها و جنبش و جریانی مشخص به میان می آوریم. سخن از طرحی منسجم است که لحظه لحظه ی حیاتش و یکایک ارکان و اجزا و مسئولیت هایش تعریف دارد و در جهت هدف تعریف شده به کاربسته می شود تا تحولی شگرف را دنبال کند.

ایسنا تنها یک خبرگزاری یا یک سازمان رسانه ای یا یک گروه همکار معمول نیست که اگر چنین بود منشاء این همه تحول در نظام رسانه ای کشور نمی شد و صرفا یکی بود نظیر همه با همان الگوی رایج.

ایسنا چه در سازمانش، چه در نیروهایش و چه در محتوا و اهدافش و در یک کلام ارزش ها و آرمانهایش به عنوان مکتبی متمایز طراحی و متولد شد. در منظومه ی ایسنا، خبرنگاری و خبرنگار منزلتی منحصر بفرد است تا جایی که همه اعضای این رسانه ابتدا خود را خبرنگار میدانند تا هر چیز دیگر. سردبیران و دبیران و عکاسان و مترجمان شریف و همه دیگر بخش های مهم خانواده ایسنا نیز همین گونه بوده اند و آن که غیر از این است دیگر ایسنا و ایسنایی نیست. بخش مهمی از آنچه از تمایز ایسنا در طول دوران می بینیم و می شناسیم در همین نقطه نهفته است.

اینجانب در طول زمانها، چه روزی که افتخار خدمتگزاری داشتم و چه پس از آن، از خبرنگاران ایسنا و دغدغه های گرانسنگشان بسیار آموخته ام که شرح هر کدامش حلاوتی خاص دارد و ایمان دارم این مکتب و داشته هایش که نیازمند مراقبت دائمی است، مدیون حرف به حرف و لحظه به لحظه ی دیروز و امروز خبرنگاران جوان دانشجو و صادق و خلاقی است که بی ریا و بی ادعا بذر انسانیت، شرافت و اخلاق و پاکی و آگاهی، آری آگاهی افشانده اند.

دست و بازوی یکایک شما را می بوسم و از خداوند متعال در این ماه ضیافت الهی و در این روز شهادت استاد مطهری که خود یک مکتب بود، می طلبم نامتان، راهتان و مکتبتان درخشان و ماندگار باد.

ابوالفضل فاتح
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: