چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های البرز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان در ۲ بخش اصلی و موضوعی با همکاری خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

کد خبر: ۵۹۹۲۴
۲۲:۰۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ ناصر مقدم شامگاه یکشنبه افزود: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس (خبری، غیر خبری)، خبر، گزارش (خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور است.

 

وی ادامه داد: بخش‌های موضوعی شامل رونق تولید (حمایت از کالای ایرانی)، جهش تولید، توسعه استان البرز، حقوق شهروندی، دین و معنویت، نشاط اجتماعی، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری و فقر) و نظام سلامت با محوریت ویروس کرونا خواهد بود.

 

وی، هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و نیز توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: آثار رسیده در بخش‌های موضوعی جداگانه بررسی شده و از رسانه‌ای که بیشترین آثار را در هر یک از موضوعات فوق داشته باشد تجلیل خواهد شد.

 

مقدم افزود: در این بخش ارسال اصل و یا تصویر چاپ شده آثار به دبیرخانه الزامی است و نیازی به بارگذاری این آثار در سامانه نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند از ۲۰ اردیبهشت ۹۹ با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://alborz.pressfestival.ir آثار خود را تا ۲۰ تیر ۹۹ بارگذاری کرده و همچنین به صورت چاپ شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ۱۵ مرداد ۹۹ به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار می‌شود افزود: دبیرخانه جشنواره به نشانی البرز، بعداز پل آزادگان، خیابان مطهری، جنب شاهد ۲، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، معاونت فرهنگی و رسانه ای، گروه امور رسانه‌ای آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره را دریافت می‌کند.

 

اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری البرز سوم شهریور ۱۳۹۵ برگزار شده بود.

 

از مجموع ۲۱۸ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آن‌ها در استان البرز واقع شده، ۱۳۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۸ دوهفته نامه، ۴۱ ماهنامه، ۶ دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

 

این استان دارای ۶۳ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، هفت ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه و یک سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: