در صیانت از جنگل‌های شرق اردبیل؛

پایش هوایی جنگل‌ها آغاز شد

فرماندار نمین گفت: با هدف جلوگیری از قاچاق الوار و تبدیل چوب درختان به زغال پایش هوایی جنگل‌های شرق اردبیل به ویژه نمین آغاز شده است.

کد خبر: ۵۹۱۳۰
۱۱:۴۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عاطف ناصری دوم اردیبهشت در مراسم آغازین طرح پایش هوایی از جنگل‌های سو‌ها در شهرستان نمین اظهار کرد: افراد فرصت‌طلب و سودجو که با تخریب جنگل‌های انبوه منطقه نمین اقدام به تولید الوار و زغال می‌کردند با این اقدام مراقبتی شناسایی شده و اقدام آن‌ها خنثی خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در پایش هوایی و تصویری که با استفاده از هلی‌شات و همچنین دوربین‌های مداربسته در منطقه انجام می‌شود، حافظان منابع طبیعی و جنگل‌ها اجازه سوءاستفاده را به یغماگران نخواهند داد بطوریکه امیدواریم با تقویت کاشت درخت در این منطقه جلوی نابودی این منابع ارزشمند گرفته شود.
 
فرماندار نمین بیان کرد: در کنار این اقدامات مراقبت‌های فیزیکی به ویژه در پاسگاه‌های مرزی و تردد به استان همجوار مورد تاکید و توجه است و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سعی بر این است تا جنگل‌های شرق اردبیل به ویژه فندقلو مورد حفاظت و صینت واقعی قرار گیرد.
 
ناصری از جنگل‌های این منطقه به عنوان سرمایه‌ای طبیعی یاد کرد و گفت: در حالی روز هوای پاک را در پیش رو داریم که اصلی‌ترین عنصر تامین هوای پاک جنگل‌ها و مراتع هستند که به معنای واقعی ریه‌های طبیعی فضای زندگی ما را تلطیف و سالم نگه می‌دارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: