استاندار لرستان:

مقررات متداول بانکی در پرداخت وام کارگاه‌های تولیدی دخیل نخواهد بود

استاندار لرستان گفت: مراکز آموزشی به شیوه مجازی ادامه فعالیت کنند.

کد خبر: ۵۸۹۲۳
۱۸:۱۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سید موسی خادمی امروز در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف با رعایت سه شرط بدین شرح که اول در سامانه ثبت‌نام و پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرده باشند، دوم حداکثر تا ساعت ۱۸ به فعالیت خود ادامه دهند و سوم اگر فعالیت با ریسک بالایی در این اماکن وجود دارد همچنان تعطیل بماند، فعالیت خود را ادامه دهند.

 

وی تصریح کرد: از دیگر مصوبات این جلسه تصمیم‌گیری در خصوص مساجد، اماکن متبرکه و امامزاده‌ها بود که با توجه به اجتماع در این محل‌ها مصوب شد تا نیمه اردیبهشت بازگشایی آن‌ها به تأخیر افتاده و در صورت بهبود شرایط، با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تصمیم جدید در این خصوص توسط ستاد ملی اتخاذ شود.

 

استاندار لرستان اعطای وام به مشاغل و کارگاه‌های تولیدی را یکی دیگر از مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی مقرر شد مشاغل و کارگاه‌های تولیدی درصورتی‌که کارگر خود را اخراج نکرده و اشتغال را حفظ کرده باشند، بدون در نظر گرفتن مقررات متداول بانکی مانند قانون چک برگشتی به آن‌ها وام متناسب با نیاز و نوع فعالیتشان پرداخت شود.

 

خادمی خاطرنشان کرد: مصوبه دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها و مراکز عالی بود که مقرر شد همچنان به شیوه مجازی فعالیت‌های آموزشی خود را ادامه دهند. البته در خصوص دانشجویان دکترا اعلام شد که می‌توانند به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: