ساخت ابزار‌های الکترونیکی با استفاده از پوسته موجودات دریایی

محققان از مواد استخراج شده از پوسته‌های خرچنگ‌ها و سایر موجودات دریایی برای ساخت حسگر‌های پزشکی، صفحه‌های نمایش گوشی و سایر قطعات دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کردند.

کد خبر: ۵۸۹۲۱
۱۸:۰۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ محققان دانشگاه پوردو ایالات متحده با "کیتوزان"، بیوپلیمر طبیعی موجود در پوسته موجودات دریایی نانوژنراتور تریبوالکتریک (TENG) ایجاد کردند. نانوژنراتور‌های تریبوالکتریک به حفظ انرژی مکانیکی و تبدیل آن به انرژی کمک می‌کنند.

 

محققان این پروژه اظهار کردند: "ما یک رویکرد ابتکاری در استفاده از مواد موجود در پوسته موجودات دریایی که ازبین می‌رود، ارائه و آن را به دستگاه‌های کاربردی و خودکار تبدیل کردیم. "

 

نانوژنراتور تریبوالکتریک مبتنی بر کیتوزان عملکرد تبدیل انرژی کارآمد و میزان تجزیه بیولوژیکی قابل تنظیم ایجاد می‌کند.

 

یکی از محققان اظهار کرد: "چنین کلاس جدیدی از نانوژنراتور تریبوالکتریک مشتق شده از مواد بیولوژیکی طبیعی ممکن است مسیر را به سمت تولید اقتصادی با دوام و سازگار با محیط زیست از نانوژنراتور‌های تریبوالکتریک قابل انعطاف برای سیستم‌های خودکار در کاربرد‌های زیست پزشکی و زیست محیطی هموار کند. "

 

وی می‌گوید: این فناوری برای حسگر‌های پزشکی نظارت بر فعالیت قلب یا مغز یا کمک به فناوری‌های صفحه لمسی در دستگاه‌های پزشکی یا گوشی‌های همراه مفید است.

 

وی در ادامه افزود: نوآوری نانوژنراتور تریبوالکتریک همچنین برای فناوری‌های واقعیت مجازی و افزودنی کاربرد دارد، زیرا نوآوری این دانشگاه می‌تواند حرکت بدن را نیز تشخیص داده و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

 

نتایج این تحقیق در نشریه Advanced Material منتشر شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: