استاندار مرکزی خبر داد:

سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان مرکزی طی روز‌های اخیر

استاندار مرکزی گفت: کاهش معنادار تعداد ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا طی هفت روز اخیر در استان نشان از شیب کاهشی این بیماری و دستیابی به نتیجه مطلوب دارد.

کد خبر: ۵۸۹۱۴
۱۷:۲۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سید علی آقازاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت استان در ارتباط با بیماری کرونا امیدوارکننده و وضعیت تثبیت شده است.

 

وی ادامه داد: کاهش معنادار تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا طی چند روز اخیر در استان نشان از شیب کاهشی این بیماری و رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.

 

استاندار مرکزی بیان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا استان مرکزی جزو سه استان اول به لحاظ تعداد مبتلایان به این بیماری بود، اما امروز با همکاری مردم و سیاست‌های اتخاذ شده در رتبه سیزدهم قرار دارد و تا پایان هفته به رتبه چهاردهم خواهد رسید.

 

آقازاده تاکید کرد: اگر امروز با وجود بازگشایی تعدادی از واحد‌های صنفی و اقتصادی در استان و فعالیت مجدد آن‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و همکاری از سوی مردم قطع شود، این آمار‌ها دستخوش تغییرات نگران کننده‌ای خواهد بود.

 

وی با اشاره به همکاری مؤثر مردم استان در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: تا پایان یافتن این بیماری همچنان به همکاری مردم با مسئولین و کادر درمان نیاز است تا موردی از ابتلای بیماران جدید طی روز‌های آینده مشاهده نشود.

 

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی از همان روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا جزو استان‌هایی بود که تست آزمایش کرونا را دارا بود و روز گذشته با رونمایی از دو دستگاه تست جدید کرونا، آزمایشگاه استان وارد مرحله جدیدتری شد به طوری که هر ساعت تا ۳۰۰ تست انجام می‌شود و پس از پایان یافتن این ویروس این آزمایشگاه می‌تواند در آینده به عنوان آزمایشگاه ملی و مرجع در شناسایی بسیاری از بیماری‌ها باشد.

 

استاندار مرکزی بیان داشت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش طرح غربالگری قرار گرفتند که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

 

آقازاده بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۰۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی برای ۱۰۰ هزار خانوار آسیب دیده استان در ماه مبارک رمضان آماده است که توزیع بخشی از آن در هفته جاری زیر نظر نماینده، ولی فقیه در استان آغاز شده و مابقی در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: