کمک صنایع بزرگ استان کرمان به راه‌اندازی واحد‌های کوچک صنعتی

استاندار کرمان گفت: سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و مشارکت آن‌ها در راه‌اندازی واحد‌های کوچک مهمترین موضوعاتی است که امسال صنایع بزرگ استان باید دنبال کرده و ما در استان نیز به طور جدی پیگیر تحقق این موضوع هستیم.

کد خبر: ۵۸۶۰۹
۱۲:۵۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ دکتر "محمدجواد فدایی" ظهر روز پنج شنبه ۲۷ فروردین‌ماه در نحستین جلسه شورای معادن استان کرمان در سال‌جاری گفت: علی‌رغم همه مشکلاتی که در سال ۹۸ داشتیم، اما در مجموع عملکرد معادن در سال گذشته خوب بوده است.

 

وی با اشاره به توفیقات صنایع ملی مس ایران در استان کرمان ادامه داد: تولید مس کاتد در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۲ برابر و صادرات مس تقریبا ۳ برابر افزایش پیدا کرد ضمن آنکه ارزش سهام شرکت ملی مس در سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش یافت که رتبه سوم شرکت‌های بورسی در کشور را به خود اختصاص داد.

 

استاندار کرمان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی فروش مس در سال گذشته افزود: پروژه‌های صنعتی و معدنی خوبی در استان کرمان در سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند، ضمن آنکه پروژه‌های مناسبی نیز آغاز شد. سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای از مهمترین توقع ما از صنایع بزرگ استان هستند و این صنایع باید اعلام کنند که امسال کدام پروژه‌های توسعه‌ای را در استان کلید خواهند زد.

 

وی از نقش صنایع کوچک و متوسط در توسعه استان کرمان سخن به میان آورد و در ادامه برلزوم توسعه این واحد‌ها در استان تاکید کرد و افزود: شرکت‌های بزرگ استان باید نحوه مشارکت‌شان در راه‌اندازی پروژه‌های کوچک و متوسط را اعلام کنند.

 

فدایی بیان کرد: طبق قانون باید یک درصد از فروش معادن در اختیار استان باشد که تا پایان سال ۹۶ از این محل، درآمدی برای استان نداشتیم، اما در سال ۹۷ حدود ۱۲.۵ میلیارد تومان از این محل به استان اختصاص یافت که در سال گذشته این رقم در حدود ۴۶ میلیارد تومان بود که ۱۷ میلیارد تومان از ۴۶ میلیارد تومان محقق شده، به جبران بخشی از کسری بودجه دستگاه‌های اجرای اختصاص یافت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: