نباید جنگ کرونا را با خوش‌باوری ببازیم/ نگران فاز دوم شیوع هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به زودی امکان شناسایی افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند با تست‌های الایزا فراهم می‌شود.

کد خبر: ۵۸۵۷۲
۱۰:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ دکتر حسین کریم با بیان اینکه همکاری بی نظیر مردم البرز در این ایام بسیار غرور آمیز بود، گفت: این همکاری کمک زیادی به کادر درمان کرد و باعث شد خوشبختانه همه چیز بسیار آرام در جریان باشد.

 

وی ادامه داد: فاز اول بیماری با همکاری مردم با کمترین مشکل سپری شد، ولی نگران فاز دوم شیوع کرونا هستیم و از مردم درخواست می‌کنیم تا همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند و نباید با خوش باوری این جنگ را ببازیم.

 

کریم خاطر نشان کرد:کشور با یک روند کنترلی نسبت به این بیماری در حرکت هست و استان البرز یکی از استان‌هایی بود که در این زمینه بسیار خوش درخشید، اما در برخی استان‌ها این نسبت همچنان افزایشی است و، چون رفت و آمد‌ها در این استان‌ها زیاد بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: با افتخار از تمامی پرسنل کادر بهداشت و درمان تشکر می‌کنم که در روند مقابله با این بیماری جان بر کف در میدان بودند و از زمان شیوع کرونا حتی یک روز هم استراحت نداشته و با روی باز از مردم استقبال کردند.

 

وی افزود: خوشبختانه با همت مضاعف پرسنل بهداشت و درمان تا این لحظه درصد بالایی از بهبود یافتگان را داشتیم.

 

کریم تاکید کرد: مردم برای مقابله با بیماری با هوشیاری عمل کنند و به شایعه پراکنی‌ها و توصیه‌های مراجع نا معتبر توجه نکنند و اخبار و اطلاعات را از مراجع علمی پیگیری کنند، نکات بهداشتی را رعایت کنند، استراحت و خواب کافی داشته باشند و از استرس دوری کنند و از مایعات فراوان استفاده کنند. در صورت بروز سرفه خشک حتماً از قرقره آب نمک استفاده کنند.

 

رئیس دانشگاه اظهار کرد: در شرایط مقابله با کرونا تجربه‌های خوبی در زمینه مدیریت بحران کسب کردیم که بسیار ارزشمند است و کرونا باعث شد یک انسجام ملی ایجاد شود و بین مردم و دولت حس اعتماد و همکاری ایجاد شود.

 

وی اعلام کرد: به زودی تست‌های الایزا وارد بازار می‌شود و افرادی که قبلاً مبتلا شده‌اند را مشخص می‌کنند و پروتکل‌های مرتبط با آن‌ها نیز مشخص می‌شود. هم اکنون ما به تست‌های تشخیصی پی سی آر دسترسی داریم و با توجه به محدودیت‌های موجود فقط برای افراد بستری در بیمارستان‌ها می‌توانیم این تست را انجام دهیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: