فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر:

رژه نظامی روز ارتش برگزار نمی‌شود/ اجرای طرح مدافعان وطن در بوشهر

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر گفت: بر خلاف سال‌های قبل امسال رژه نظامی در روز ارتش برگزار نمی‌شود.

کد خبر: ۵۸۵۱۶
۱۵:۵۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ امیر سرتیپ دوم علی اکبر طالب‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور، امسال برخلاف سال‌های گذشته رژه نظامی ارتش برگزار نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح مدافعان وطن، یاوران سلامت با استقرار چند ایستگاه سلامت در سطح شهر رژه تجهیزات نظامی جهت ضد عفونی و گندزدایی شهر صورت می‌گیرد.
 
طالب‌زاده با اشاره به اینکه ارتش نقش مهمی در پیروزی انقلاب و حماسه‌های دوران دفاع مقدس داشته است و اولین پاسخ به دشمن بعثی توسط پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر داده شد خاطرنشان کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.
 
فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به اینکه ارتش در عرصه قطعه‌سازی به خودکفایی رسیده است، اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه با تکیه بر توان نیرو‌ها و متخصصان داخلی تجهیزات ارتش به روز و مدرن شده است ادامه داد: ارتش در اتفاقات و مسائل مختلف که گریبان گیر کشور و مردم می‌شود همواره در کنار مردم بوده است.
 
طالب‌زاده با اشاره به تشکیل قرارگاه زیستی امام رضا (ع) در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: آموزش دادن به ساکنین پایگاه و بالا بردن آمادگی آن‌ها و نیز حفظ آمادگی رزمی در بین نیرو‌ها از مهمترین اقدامات بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا در بین نیرو‌ها نبوده است گفت: گندزدایی و ضدعفونی شبانه تمامی نقاط شهر بوشهر از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.
 
فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر گفت: تغییر کاربری برخی فضای‌های درون پایگاه به مراکز کارگاهی برای تولید ماسک، مایع ضدعفونی، گان و سایر اقلام بهداشتی و نیز تهیه بسته‌های معیشتی و تقسیم بین نیازمندان به صورت رایگان از دیگر اقدامات بوده است.
 
وی از آمادگی بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر برای کمک به بیمارستان‌های داخل شهر خبر داد و گفت: علاوه بر این تعدادی نقاهت‌گاه‌هایی به ظرفیت ۵۵۰ تخت با تجهیزات کامل آماده شده تا در صورت لزوم و احیاناً پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها از آن استفاده شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: