تعطیلی رستوران‌ها و سردرگمی حیات وحش!

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: بعد از بسته شده رستوران‌ها و واحد‌های پذیرایی، برخی گونه‌های جانوری از جمله روباه، شغال و ... که طی سالیان گذشته تا حدودی به همزیستی در کنار انسان‌ها عادت کرده و برای تهیه غذای خود به پسماند‌های باقی مانده این واحد‌ها سر می‌زندد، دچارمشکل شده‌اند.

کد خبر: ۵۸۴۳۶
۱۱:۵۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ فردین حکیمی اظهار کرد: با شیوع کرونا شاهد اجرای طرح‌های ویژه برای کاهش تردد، تجمعات و حضور مردم در فضا‌های عمومی استان هستیم.
 
وی ادامه داد: با اعمال برخی پروتکل‌های خاص، از روز‌های ابتدایی امسال بسیاری از واحد‌های صنفی از جمله واحد‌های پذیرایی، رستوران‌ها و ... در مناطق مختلف استان تعطیل هستند.
 
وی افزود: این تعطیلی باعث بروز نگرانی در گروه‌های حامی محیط زیست و حیات وحش در برخی مناطق استان مثل دیزین شده است.
 
این مسئول توضیح داد: بعد از بسته شده رستوران‌ها و واحد‌های پذیرایی، برخی گونه‌های جانوری از جمله روباه، شغال و ... که طی سالیان گذشته تا حدودی به همزیستی در کنار انسان‌ها عادت کرده و برای تهیه غذای خود به پسماند‌های باقی مانده این واحد‌ها سر می‌زندد، دچارمشکل شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: البته این مساله مشکل جدی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند و حیات آن‌ها را به خطر نمی‌اندازد، چون اگر آن‌ها نتوانند غذای خود را از پسماند غذا‌های رستوران تامین کنند به حواشی روستا‌ها رفته و از طریق پسماند‌های روستاییان ادامه حیات می‌دهند.
 
مدیرکل محیط زیست البرز گفت: نیرو‌های محیط زیست هم توجه خاصی به وضعیت این گونه‌ها دارند و در صورت بروز مشکل نسبت به غذارسانی به آن‌ها اقدام می‌کنند.
 
حکیمی افزود: تا کنون هیچ گزارش مبنی بر اینکه حیات این گونه‌ها در استان به خطر افتاده باشد دریافت نکرده‌ایم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: