معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد:

آسیب هزار میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیل‌های ناشی از بارش‌های شدید سال جاری تاکنون یک هزار میلیارد تومان به راه‌های کشور آسیب وارد کرده است.

کد خبر: ۵۸۳۰۱
۱۱:۴۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ رضا اکبری در حاشیه بازدید از راه‌های ارتباطی شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران شهرستان سبزوار، اظهار کرد: طی پنج سامانه بارشی شدید امسال در استان‌های جنوبی کشور شامل سیستان و بلوچستان، هزمزگان و کرمان، استان لرستان، استان تهران و خراسان‌های رضوی و جنوبی به بخش زیادی از ابنیه فنی جاده‌های کشور خسارت وارد شده است.

 

وی ادامه داد: هم‌اینک عملیات ابتدایی ترمیم، بازگشایی موقت، لوله‌گذاری و ایمن‌سازی موقت جاده‌های آسیب‌دیده صورت گرفته که با تخصیص اعتبار از سوی دولت بازسازی کامل راه‌های آسیب‌دیده به انجام خواهد رسید.

 

اکبری تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ کیلومتر از محور مشهد به تهران که در حوزه استحفاظی استان خراسان رضوی قرار دارد، نیاز مبرم به بهسازی و آسفالت دارد.

 

در ادامه همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیلاب‌ها در فروردین‌ماه سال جاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به راه‌های ارتباطی خراسان رضوی آسیب زد.

 

ابراهیم نصری افزود: بخش زیادی از خسارت سیل، به ابنیه فنی و روکش‌های آسفالت محور‌های ارتباطی خراسان رضوی وارد شده است.

 

وی بیان کرد: همچنین بر اثر سیل‌های دو روز گذشته به بخشی از محور اصلی ارتباطی شهرستان سبزوار و داورزن آسیب وارد شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: